اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی:

جشنواره شعر و قصه جوان مسیر راهبردی ادبیات کشور را تعیین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره شعر و قصه جوان سوره محل پایش کیفی آثار و تعیین کننده مسیر راهبردی ادبیات کشور است.‌

جشنواره شعر و قصه جوان مسیر راهبردی ادبیات کشور را تعیین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا نوروزی عصر پنجشنبه در جلسه دهمین جشنواره ملی شعر و قصه جوان سوره با اشاره به برنامه‌های دهمین دوره جشنواره شعر و قصه جوان سوره در ارومیه اظهار داشت: این جشنواره در روزهای 26 و 27 تیرماه و با دو موضوع شعر و داستان در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های افتتاحیه در فرهنگسرای جوان، برگزاری کارگاه‌های شعر،‌ داستان و ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری شعر و قصه‌خوانی با حضور هنرمندان استان و سراسر کشور و برگزاری کارگاه تخصصی سیمرغ در ارتباط با نشریه سیمرغ برنامه‌های نخستین روز جشنواره است.

نوروزی تصریح کرد: در روز 27 تیرماه نیز کارگاه شعر و داستان، ادبیات کودک و نوجوان، کارگاه تخصصی ترجمه برگزار می‌شود و همچنین برای شرکت‌کنندگان جشنواره ارومیه‌گردی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، گفت: در پایان جشنواره از 30 آثار برگزیده شده توسط هیئت داوران تجلیل می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره با سیاست‌های ادبی شکل بهتری دارد، گفت: به ظهور و بروز رساندن استعدادهای جوان، شناساندن ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها، تمرکززدایی از تهران و توجه به گنجینه پربار ادبیات استان‌ها از جمله اهدافی است که دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره دنبال می‌کند.

وی این جشنواره را محل پایش کیفی آثار عنوان کرد و ادامه داد: این نگاه به نوعی تعیین کننده مسیر راهبردی ادبیات کشور است و در این راستا هر ساله جشنواره با بلوغی چشمگیرتر و ارتقای سطح کیفی اجرا می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه جشنواره شعر و داستان جوان سیر تکاملی خود را طی می‌کند، اظهار داشت: استفاده از تجربیات شاعران و نویسندگان کشور به ویژه حضور اساتید و پیشکسوتان در کنار جوانان موجب می‌شود تا این جشنواره هم در حوزه معرفی استعدادهای خلاق جوانان و هم در حوزه تولید آثار به ویژه کتاب شاعران و نویسندگان جوان در کشور نمایان باشد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی جشنواره شعر و داستان جوان را به عنوان یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای رصد تلاش شاعران و نویسندگان جوان معرفی کرد و گفت: این جشنواره بستری برای آشکار شدن تلاش شاعران و نویسندگان جوان کشور و فعالیت‌های ادبی حوزه هنری در روستاها و شهرستان‌های دورافتاده کشور است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول