اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگره وصف گل

شعرای کشور با رهبر انقلاب تجدید میثاق می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره ادبی وصف گل گفت: هم‌زمان با بیست و سومین سال رهبری امام خامنه‌ای و مقارن با سالروز جانبازی ایشان معظم‌له، شعرای کشور در کنگره وصف گل با رهبر انقلاب تجدید میثاق می‌کنند.

شعرای کشور با رهبر انقلاب تجدید میثاق می‌کنند

علیرضا لطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این کنگره ادبی نخستین همایش عظیم و گسترده درباره ولایت و رهبری بدون وابستگی‌های دولتی و با هزینه‌های مردمی است، اظهار کرد: طرح این کنگره که با محوریت شعر و قطعه‌های ادبی در وصف رهبر معظم انقلاب است در اسفندماه کلید خورد، اما اعلام رسمی این موضوع در فروردین‌ماه بود.

وی افزود: تا چند روز پس از پایان زمان فراخوان نیز اشعاری به دفتر دبیرخانه ارسال شد که در نهایت تعداد آثار ارسالی به 313 رسید و از میان این آثار 74 اثر برگزیده شده‌اند.

دبیر علمی کنگره ادبی وصف گل تصریح کرد: به 12 نفر از افراد برگزیده هدایایی مانند کمک هزینه عتبات‌عالیات و به 8 نفر کمک هزینه مشهد مقدس تعلق می‌گیرد و به مابقی افراد نیز هدایای نفیسی اهدا می‌شود.

*‌آینه مات رخ دلکش روحانی توست

لطفی با اشاره به مصرعی از شعر برگزیده این جشنواره به صورت "آینه مات رخ دلکش روحانی توست" گفت: نکته جالب اینجاست که این شعر که از جمله اشعار برگزیده جشنواره است مربوط به جانبازی شیمیایی به نام علیرضا اطلاقی است که توسط دوستان وی و بدون اطلاع خودش به دفتر جشنواره ارسال شده و پس از پایان مهلت ارسال آثار به دفتر جشنواره رسیده بود.

*‌‌ ساخت کلیپ "عشق منی تو خامنه‌ای "

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور یک روز پس از برگزاری کنگره، اشعار برگزیده در کتابی به چاپ می‌رسد، تاکید کرد: کلیپ پنج دقیقه‌ای، "عشق منی تو خامنه‌ای" و نماهنگی از سروده فرزندی شهید به مدت سه دقیقه برای کنگره ساخته شده است و گروه کر آوازی مولا نیز سرود ویژه‌ای برای این مراسم تدارک دیده است.

دبیر علمی کنگره ادبی وصف گل درباره مهمانان ویژه این کنگره نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفتم تیرماه هستیم احتمال دارد آیت‌الله حائری با توجه به تعدد برنامه‌هایشان در این همایش شرکت کنند، اما در صورت تداخل برنامه‌هایشان تنها از سخنرانی آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی رئیس کنگره وصف گل بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: از استان اصفهان صدیقه اژه‌ای، نوروز اکبری‌زادگان، ناصر بهرامی، عباس تمیزی، مهدی جهان دار، صادق دارابی، حجت‌الاسلام علی رهبر، آزاده سالمی، فضل‌الله شیرانی(سخا)، صدیقه صابری، سیدمهدی طباطبایی، منیره عابدی، امیرحسین کاظمی، فاطمه عبدلیان، علی فردوسی، الهام عمومی، عباس عسگرلو و علیرضا لطفی از اصفهان، حسنا محمدزاده ، علیرضا رجبعلی‌زاده، سیدعلی‌اصغر صائم‌کاشانی از کاشان، عباسعلی مرشدی‌پور از داران از برگزیدگان این کنگره هستند.

به گزارش فارس کنگره "وصف گل" ششم تیرماه از ساعت 17 در سالن اجتماعات اهل‌بیت علیهم‌السلام واقع در خیابان نشاط، نبش خیابان فرشادی برگزار می‌شود و افراد برگزیده می‌توانند به منظور هماهنگی شرکت در مراسم با شماره تلفن‌های 2241417 و 2230943 در ساعات اداری تماس و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.noorportal.net مراجعه کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول