اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ اوکراین:

ایرانی‌ها به شعر و ادبیات عشق می‌ورزند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ اوکراین با بیان اینکه ایرانی‌ها به شعر و ادبیات عشق می‌ورزند، گفت: مردم ایران و اکراین باید بیشتر با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند.

ایرانی‌ها به شعر و ادبیات عشق می‌ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، میکخایلا کولینیاک وزیر فرهنگ، اندری ویسنهر انووسکی مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی و تاریخی این کشور بعد از ظهر امروز از شیراز دیدن کردند.

در این دیدار دوستانه محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هر ارتباطی که کشورها با یکدیگر برقرار می‌کنند واسطه پیشرفت ملت‌ها می‌شود.

وی افزود: شیراز به واسطه ظرفیت‌های ویژه‌ای که دارد آمادگی هر نوع ارتباط فرهنگی را دارد.

این مسئول در گفت‌وگو با وزیر فرهنگ اکراین به ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی شیراز اشاره کرد و گفت: شیراز آمادگی دارد که یکی از شهرهای مشابه در اکراین را به خواهرخواندگی قبول کند.

عالیشوندی ادامه داد: مبادلات فرهنگی یکی از پل‌هایی است که می‌تواند پیشرفت کشورها را در هر زمینه‌ای تضمین کند.

وزیر فرهنگ اوکراین نیز در ادامه گفت: برای نخستین بار به شیراز می‌آیم و پیشنهاد خواهرخواندگی، می‌تواند ارتباط ما را با این شهر قوی‌تر سازد.

وی ادامه داد: این دیدار یک دیدار فوق‌العاده است که شرایط همکاری را هموار می‌سازد و ما می‌دانیم که مردم ایران به شعر و ادبیات عشق می‌ورزند که همین دلیلی است که مردم دو کشور با یکدیگر به واسطه برنامه‌هایی مانند هفته فرهنگی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش فارس، صبح امروز وزیر فرهنگ اوکراین با هیئت همراه علاوه بر دیدار با استاندار فارس از اماکن فرهنگی شیراز از قبیل حافظه و سعدیه دیدن کرد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول