اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد

ارسال 2300 اثر به جایزه ادبی شیراز / ادبیات سوغات شیراز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با بردن نام هر شهر یا استانی سوغات ویژه‌ای در ذهن شنونده تداعی می‌شود و می‌توان تاکید کرد که ادبیات، سوغات فارس و شیراز است.

ارسال 2300 اثر به جایزه ادبی شیراز / ادبیات سوغات شیراز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی  بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی جایزه ادبی شیراز که در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد با بیان اینکه جشنواره جایزه ادبی شیراز خرداد ماه جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: نام شیراز برای هر شنونده‌ای در سراسر جهان تداعی‌کننده نام حافظ، سعدی، خواجو و بزرگان و تاثیرگذاران عرصه ادب، سخن و تمدن و فرهنگ است.

وی با تصریح اینکه در گذشته و در عین حال توانمندی‌های فارس و شیراز در زمینه ادبیات شاهد برگزاری چنین رویدادی نبوده‌ایم، گفت: شاید جشنواره‌هایی مانند شعر فجر در شیراز برگزار شد اما جشنواره و رویدادی ادبی که شایسته نام و جایگاه شیراز در این عرصه بوده و متعلق به این شهر باشد، تاکنون نداشته‌ایم.

عالیشوندی اضافه کرد: همراهی رسانه‌ها در بررسی کارشناسانه از روند برگزاری جشنواره و ارائه نقد پیرامون آن متضمن تداوم برگزاری این رویداد هنری در سال‌های آتی و حرکت به سمت بین‌المللی‌کردن آن است.

این مسئول با یادآوری اینکه فراخوان جایزه ادبی شیراز 29 مهر ماه سال گذشته در سراسر کشور اعلام و منتشر شده است، بیان کرد: 2 هزار و 290 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره جایزه ادبی شیراز 28 خرداد ماه جاری و همزمان با عید مبعث برگزار می‌شود، افزود: داوری مقدماتی آثار رسیده انجام شده و داوری نهایی روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه جاری با حضور داوران استانی و کشوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد داوران از میان صاحب‌نظران استان فارس و 40 درصد از شاعران و اساتید ادبی کشور هستند، ادامه داد: نام شیراز همواره با ادب، فرهنگ، هنر و تمدن گره خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با برگزاری این جشنواره زمینه بین‌المللی‌شدن آن را فراهم کنیم، بنابراین لازم است که تمام صاحب‌نظران و فرهنگ‌وران ما را یاری دهند.

*توهین به امام معصوم توهین به خداست

عالیشوندی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم‌کردن توهین به امام هادی(ع) توسط یکی از عناصر معاند با نظام تصریح کرد: من همسو و همراه با تمام دلسوزان نظام به شدت توهین به ائمه معصومین را محکوم می‌کنم.

وی اضافه کرد: به یقین توهین به ائمه اطهار(ع) توهین به خدا است و کشورهایی که حمایت از این جریان را در دستور کار قرار دادند از دمکراسی چیزی نمی‌دانند.

*نشاط مردم به معنای کم‌کاری نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برخی برداشت‌ها مبنی بر اینکه مردم شیراز کم‌کارند، به یقین نادرست است.

وی افزود: اگر این سخن مبنای صحیح داشت برکات الهی که شامل حال بندگان سختکوش است در شیراز پدیدار نبود و باید دانست که برخی نشاط و سرزندگی مردم را با کم‌کاری آن‌ها یکی می‌دانند.

این مسئول در ادامه گفت: اینکه یک مجری با ورود به شیراز،  تلاش مردم فارس و شیراز را زیر سئوال می‌برد و فرهنگ غنی این استان را به تمسخر می‌گیرد باید بداند که این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها پاسخی قاطع دارد.

عالیشوندی اضافه کرد: مردم فارس مردمی سختکوش و با اراده هستند و ما نیز به سهم خود و با زبان هنر کوشیده‌ایم تا این ویژگی را از طریق برپایی نمایشگاه عکسی با همین موضوع به تصویر بکشیم.

به گزارش فارس، چندی پیش یکی از مجریان پیشین صدا و سیما، با حرکاتی ناپسند و رفتاری غیرمعقول و با به کار بردن ادبیاتی بسیار ناشایست، به فرهنگ والا و زبانزد مردم شیراز و فارس توهین کرد که همچنان خشم و نفرت مردمان مومن و انقلابی این خطه ادب‌پرور و هنرخیز از این رفتار بی‌خردانه در محافل و مجالس گوناگون چهره خود را نمایان می‌کند.

به نظر می‌رسد تا اقدامات درخور و به جای دادستان شیراز در مورد این شخص که لودگی را پیشه خود کرده است، دامنه اعتراض‌ها و بروز نفرت‌ها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول