اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان:

«شعر فارسی» نمونه اعلای «تولید ملی» است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان گفت: به دلیل ارزش‌هایی که از تولید ملی عاید کشور می‌شود می‌توان گفت شعر فارسی هم نمونه اعلای تولید ملی است.

«شعر فارسی» نمونه اعلای «تولید ملی» است

عبدالرضا مدرس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به تعبیر تولید ملی که در شعار امسال به کار رفته است اظهار داشت: هر چند این نامگذاری بیشتر جنبه و وجهه اقتصادی دارد، اما به دلیل ارزش‌هایی که از تولید ملی عاید کشور می‌شود می‌توان گفت شعر فارسی هم نمونه اعلای تولید ملی است.

وی از بی‌توجهی به تولیدات صنعتی و اقتصادی داخل کشور و ورود بی‌رویه تولیدات چینی گفت: این در حالی است که هنوز شعر چینی به ایران وارد نشده است.

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی به شعر و ادبیات فارسی عنوان کرد: با وجود جشنواره بین‌المللی شعر فجر که چند سالی است راه‌اندازی شده و همچنین ایجاد قائم مقام شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما باز آن گونه که باید شاهد توجه و بها دادن به شعر و ادبیات فارسی نیستیم.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دولتی کاشان سال گذشته دانشجوی کارشناسی ادبیات فارسی را پذیرش نداشتند، اما امسال دانشجوی دکترای ادبیات تربیت می‌کنند تصریح کرد: خلأ ادبیات فارسی در این دو دانشگاه طی یک سال گذشته زنگ خطری است که بازتاب آن در سال‌های آینده مشاهده می‌شود.

به گفته وی، در بخش شعر و ادب نیز سال گذشته به غیر از همایش ملی سپیده کاشانی که از تهران هدایت می‌شد کار دیگری انجام نشده است.

مدرس‌زاده افزود: از برگزاری شب شعر ساده هم دریغ شده و تقریباً انجمن‌های ادبی به حال خود رها شده به گونه‌ای که ماه‌هاست پرونده برخی از این انجمن‌ها و کانون‌ها در حال فراموشی است.

این استاد دانشگاه، با تمجید از نقش برخی فرهنگسراها در رونق دادن به محافل شعر و ادب و ستودن نقش برخی مدیران انجمن‌های ادبی، حمایت و توجه جدی مسئولان اجرایی را در زمینه شعر و ادب کاشان خواستار شد.

وی در پایان متذکر شد: انتظار می‌رود به بهانه تعبیر هوشمندانه از تولید ملی، بتوانیم در بخش شعر و ادب هم که تولید ملی ایرانیان در بخش فرهنگ و تمدن فرهنگی است پیشرفت‌هایی را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول