اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان مطرح کرد

شکل‌گیری دوره جدید ادبیات داستانی در ایران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوره جدیدی در ادبیات داستانی شکل گرفت.

شکل‌گیری دوره جدید ادبیات داستانی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اصغر سعیدی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی استان کرمان اظهار داشت: قصه و قصه‌گویی بخشی از کلام‌های روزانه در بیان مطالب است.

وی افزود: قصه‌ها و داستان‌های کوتاه در قالب و سبک‌های گوناگون حتی به صورت لطیفه بیان می‌شود.

سعیدی تبیین مقاصد از طریق داستان را یکی از راه‌های سخن‌وری خواند و ابراز داشت: فردی که مطالب خود را به صورت داستان بیان می‌کند، شخص شیرین‌سخنی است که شیوایی سخن وی جاذبه و گیرایی به وجود می‌آورد.

وی داستان‌نویسی را امری ذاتی و توانایی خدادادی دانست و عنوان کرد: تلاش فرد می‌تواند وی را در این مسیر کمک کند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه خدا در قرآن با زبان داستان و قصه سخن گفته است، تصریح کرد: آموزه‌های قرآن در قالب داستان بیان شده است.

سعیدی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوره جدیدی در ادبیات داستانی شکل گرفت و توسعه فضای فرهنگی و سیاسی، تجربه رویدادهای انقلاب اسلامی، گسترش مخاطبان ادبیات، حضور تفکر دینی در عرصه سیاسی و اجتماعی و شبه روشن‌فکری در حوزه ادبیات داستانی از جمله ویژگی‌های این دوره است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس فصل جدیدی را در ادبیات پایداری و مقاومت بشر رقم زد، افزود: داستان‌نویسی دینی، قرآنی و عاشورایی پس از انقلاب اسلامی در ایران رواج یافت.

سعیدی تصریح کرد: رویکرد اهالی قلم، فکر و اندیشه تقابل با افکار انحرافی دشمنان معنویت و بشریت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان داشت: حرکت قلم متعهدانه باید به سمت معرفت‌افزایی، حق‌گرایی، عدالت، اخلاق، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی باشد.

سعیدی رسالت قلم به دستان را سنگین خواند و ابراز داشت: داشته‌های ادبی ارزشمند خود را باید به زبان‌های مختلف در دنیا عرضه کنیم.

وی گفت: کرمان جزو پنج استان صادر کننده مجوز نشر در کشور است و 40 نفر از دانشگاهیان کرمان در حوزه‌های مختلف علمی در زمینه نشر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می‌کنند.

سعیدی با بیان اینکه آثار تولیدی در استان کرمان از جایگاه، اثربخشی و محتوای ویژه‌ای برخوردار است، افزود: مجوزهای صادر شده در زمینه نشر در استان کرمان بیانگر توسعه فرهنگ مکتوب در این خطه است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول