اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور خبر داد

برگزاری دهمین جشنواره ملی شعر در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور گفت: دهمین جشنواره ملی شعر و قصه جوان سوره در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری دهمین جشنواره ملی شعر در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حبیب ایل‌بیگی ظهر امروز در جلسه هماهنگی دهمین جشنواره ملی شعر و قصه جوان سوره که در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در روزهای 26 و 27 تیر ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با استقبال زیاد شاعران و نویسندگان جوان سراسر کشور مواجه شده است، افزود: در ارومیه همانند سال گذشته، کارگاه‌های تخصصی ادبیات کودک، ادبیات داستانی و شعر برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه امسال نشست بررسی سیر ترجمه پس از انقلاب را به همراه نشست تخصصی سیمرغ برپا می‌کنیم.

ایل‌بیگی با بیان اینکه این آمار بیانگر رشد قابل توجه آثار تولیدی در کارگاه‌های ادبی استان‌هاست، تصریح کرد: در نگاهی گذرا به آثار این دوره از جشنواره و مقایسه آن‌ها با آثار دوره‌های قبل به نظر می‌رسد نگاه حرفه‌ای‌تر در جنبه‌های فنی خلق اثر و همچنین در حوزه خلق آثاری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی– ایرانی وجود داشته است.

مدیر کل روابط روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور در ادامه هدف از برگزاری جشنواره در آذربایجان‌غربی را معرفی هنرمندان برجسته شعر و قصه و نیز هنرمندان جوان این عرصه به مردم استان عنوان کرد و گفت: تمام رسانه‌های جمعی و گروهی و مطبوعات استان باید به نحو احسن در معرفی هنرمندان و ظرفیت استان در حوزه هنری و فرهنگی فعالیت کنند و به شیوه‌ای مطلوب اخبار مربوط به جشنواره را اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: دهمین جشنواره سراسری شعر و قصه به منظور تربیت هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ایل‌بیگی با بیان اینکه بیشتر هنرمندان حوزه شعر و قصه ناشناخته مانده‌اند، گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته بیشتر هنرمندان این عرصه به طور شایسته به مردم معرفی نشده‌اند و برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها فرصت مغتنمی برای شناساندن چهره‌های جدید شعر و داستان است.

مدیرکل روابط روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور خاطرنشان کرد: نشریات محلی و سراسری استان با پوشش خبری مناسب این رویداد مهم ملی هنرمندان عرصه شعر و داستان را به مردم آذربایجان‌غربی و کشور بشناسانند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول