اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول تاریخ اسلام

شعر از جمله تاثیرگذارترین ابزار در دفاع از ولایت بوده است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول تاریخ اسلام همواره شعر یکی از تاثیرگذارترین ابزار در دفاع از حریم ولایت و ولی‌فقیه بوده است.

شعر از جمله تاثیرگذارترین ابزار در دفاع از ولایت بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محی‌الدین حائری‌شیرازی سه‌شنبه شب در نخستین کنگره ادبی «وصف گل» که با موضوع سرودن شعر و قطعات ادبی در وصف ولی‌فقیه و رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که انسان کاری را با دلیل روشن انجام می‌دهد، می‌توان گفت که کار فرهنگی صورت داده است اما زمانی که بدون دلیل کاری انجام دهیم در واقع فعالیتی ضد فرهنگی صورت داده‌ایم.

وی افزود: زمانی که انسان تقلیدی کورکورانه انجام می‌دهد ارزش انسانی خود را از دست می‌دهد و در دوره کنونی نیز دشمن به دنبال همین موضوع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: میان انسان‌هایی که با جان و دل مدحی انجام دهند با فردی که عملکرد وی، تعریف‌ و تمجدهایش را تصدیق نمی‌کند تفاوت فاحشی وجود دارد و این موضوع در مورد شاعران نیز به خوبی صدق می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر شعر در ابعاد گوناگون جامعه تاکید کرد: در تاریخ اسلام افراد زیادی از یاران پیامبر و ائمه(ع) به کمک شعر به دفاع از ولایت پرداختند که از جمله آنها حسان بن ثابت بود که بهترین مدافع اهل‌‌بیت بود و در مواقع لازم ناب‌ترین اشعار را در زمینه‌های گوناگون می‌سرود.

حائری خطاب به شاعران ولایی با بیان اینکه شما در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که نیاز به تملق و ستایش ندارید، تصریح کرد: هنگام سرودن شعر تنها رضای خدا را در نظر بگیرید و به فکر صله و جایزه نباشید.

وی اضافه کرد: کمیت شاعری بود که در زمان امام رضا(ع) و در زمانی که نمی‌توانست با شمشیر اقدام به دفاع از حریم ولایت کند شعری بسیار تکان‌ دهنده سرود که از هزاران شمشیرزن کارایی بیشتری داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شعرای زمانه ما نیز می‌توانند به تبعیت از شعرای ولایی تاریخ پر افتخار اسلام از شمشیر شعر به بهترین نحو برای دفاع از ولایت و ولی‌فقیه استفاده کنند.

به گزارش فارس، نخستین کنگره وصف گل به همت بنیاد خیریه المهدی و سایت خبری نور پرتال عصر سه‌شنبه برگزار شد و شعرای ولایی کشور به قرائت اشعار خود در وصف ولایت و توصیف ولی‌فقیه پرداختند.

در این مراسم که به جز شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان محمدمهدی اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، کفیل فرماندار اصفهان، آیت‌الله حائری، آیت‌الله مهدوی و آیت‌الله شوشتری حضور داشتند از 72 نفر از افراد برگزیده با اهدای پلاک طلا، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد.

هم‌چنین هشت شاعر برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات‌عالیات و هشت نفر نیز کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را علاوه بر جوایز یاد شده دریافت کردند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول