اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

همایش ملی ادبیات تطبیقی در دانشگاه رازی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ملی یک روزه ادبیات تطبیقی با محور تأثیر، اقتباس و تعامل دو زبان بر یکدیگر در محورهای زبان و ادبیات هم‌اکنون در دانشگاه رازی برگزار شد.

همایش ملی ادبیات تطبیقی در دانشگاه رازی برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در همایش ملی ادبیات تطبیقی واژه و واژه‌نامه، دستور زبان، نگارش و خط، کلیات مسائل ادبی، تاثیر قرآن و حدیث و نهج البلاغه، داستان و حکایت، ضرب المثل و ادبیات عامه از موضوعاتی است که در قالب ادبیات تطبیقی فارسی و عربی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همایش ملی یک روزه ادبیات تطبیقی با محوریت تأثیر، اقتباس و تعامل دو زبان بر یکدیگر در محورهای زبان و ادبیات، ساعتی پیش در دانشگاه رازی آغاز به‌کار کرد.

در این همایش به تأثیر زبان و ادبیات فارسی بر زبان عربی بیشتر توجه شده است و اولویت پذیرش با مقالاتی است که تأثیر زبان و ادبیات فارسی را بر زبان عربی و ادبیات عرب بررسی کرده است.

420 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 110 مقاله پذیرش نهایی شده‌اند و 20 مقاله برتر نیز امروز برای ارائه در این همایش وجود دارد.

گفتنی است سخنرانان ویژه همایش یک روزه ادبیات تطبیقی جلال‌الدین کزازی، آذر‌تاش آذرنوش، مدیر گروه دایرة‌المعارف اسلامی، رئیس دانشگاه رازی است و هم‌اکنون این همایش با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان  و فرهیختگان سراسر کشور در آمفی تئاتر دکتر شهریاری در دانشگاه رازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول