اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

برگزاری مسابقه شعر ولایت با زبان‌های آذری، فارسی و عربی

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قالب برنامه‌های یادمان ولایت، مسابقه شعر ولایت با محوریت جیرفت با سه زبان آذری، عربی و فارسی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه شعر ولایت با زبان‌های آذری، فارسی و عربی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمدمهدی فداکار چهارشنبه شب در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «ولایت فقیه» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: جایگاه حضرت زهرا (س) بسیار رفیع است و ایام ولادت و شهادت ایشان بهانه‌ای است تا با شخصیت ایشان بیشتر آشنا شویم و در حد وسع خود از این فیض عظیم استفاده کنیم.

وی با تشکر از همه کسانی که  برگزاری مسابقه ولایت فقیه را برعهده داشتند، افزود: در این مسابقه حدود 4 هزار نفر شرکت داشتند که ساماندهی یک مسابقه با این وسعت توفیق بزرگی بود که حاصل شد.

فداکار تصریح کرد: یادمان ولایت که شکل گرفت، وظیفه اصلی آن این بود که در راستای تعمیق و آگاهی بخشی در حوزه ولایت کار کند.

وی خاطر نشان کرد: بحث ولایت فقیه یکی از محکمات انقلاب ما هم در قانون و هم در اعتقادات ما است و در نظام‌های سیاسی دنیا به عنوان یک مدل سیاسی پذیرفته شده‌ای است که هر چه جلوتر می‌رویم خود را بیشتر نشان می‌دهد و جایگاهش بهتر است.

معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ولایت فقیه یک ویژگی مهم و برجسته برای ملت ایران، مذهب شیعه و قانون اساسی شده است.

فداکار ابراز داشت: در قضایای فتنه مشخص شد که این جایگاه می‌تواند جامعه را از فتنه‌های پیچیده‌ای که شاید در دنیا تاکنون برای حکومت نمونه آن طراحی نشده بود، مدیریت کند و به راحتی کشور را عبور دهد.

وی با بیان اینکه این جایگاه یک مرجعیت دینی و در کنار آن یک جایگاه حقوقی و قانونی و یک نماد ملی است، اذعان داشت: در کشورهایی که حتی دین ندارند یک نماد ملی دارند و در جاهایی که به بن‌بست می‌خورند از آن کمک می‌گیرند، در ژاپن امپراطور دارند و در بعضی کشورها هم ملکه دارند.

فداکار با بیان اینکه ولایت فقیه در کشور ما یک جایگاه دینی است، افزود: در کشور ما نخبگان جامعه ولایت فقیه را انتخاب می‌کنند و به نوعی منتخب جامعه است، دشمن این جایگاه را کشف کرده اما با ذهن مادی و بیمار خود نمی‌توانند این را تحلیل کنند که کسی که چنین جایگاهی در کشور دارد، چطور هیچ چیز برای خود ندارد و همه زندگی خود را وقف جامعه می‌کند.

وی اظهار داشت: کار مؤسسه یادمان ولایت این بود که بصیرت بخشی کند و بخشی از کار هم این مسابقه کتابخوانی بود.

فداکار تصریح کرد: 30 آبان ماه سال جاری که مراسم اصلی مؤسسه یادمان ولایت برگزار می‌شود، یک مسابقه دیگر طراحی ‌می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌ها دو بخش است، سخت‌افزاری که زیرساخت‌های مباحث فرهنگی کار ‌میشود، ساختمان ساخته و امکانات و فضاها ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری کارهای خوبی انجام در قالب پروژه‌های مهر ماندگار انجام می‌شود که یکی از این پروژه‌ها تالار کرمان در شهر کرمان است و در سال جاری نیز چندین پروژه در جنوب به بهره‌برداری می‌رسد.

فداکار خاطر نشان کرد: پروژه‌های قلعه‌گنج و منوجان به زودی به بهره‌برداری می‌رسند و عنبرآباد هم تا نیمه سال جاری انجام می‌شود تا همه شهرهای جنوب دارای مجتمع فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه حداقل‌هایی در فضای فیزیکی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی لازم است، افزود: در بخش نرم‌افزاری یک بخش همین یادمان ولایت است که یک منظومه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، تئاتر، داستان قرآن و شعر مخصوصاً در زمینه‌هایی که در جنوب استعدادهای خوبی هست مثل شعر و موسیقی و تئاتر کارهای خوبی در آینده انجام می‌شود که بخشی از آن ملی است.

فداکار ابراز داشت: قرار است شعر ولایت با محوریت جیرفت حداقل با سه زبان آذری،عربی و فارسی برگزار شود که در سال گذشته شعر زبان فارسی در کرمان بود که در سال جاری در جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر زبان آذری در ارومیه و زبان عربی در خوزستان برگزار می‌شود، گفت: این بخشی از برنامه‌های یادمان ولایت است که در شهرهای دیگر برگزار و عملاً زمینه برای پرورش استعدادهای جنوب فراهم می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول