اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نیمه شعبان

همایش استانی شعر انتظار در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: به مناسبت نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی(عج) همایش استانی شعر انتظار در گچساران برگزار می‌شود.

همایش استانی شعر انتظار در گچساران برگزار می‌شود

سید زمان علیپور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با حضور شاعرانی از شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و گچساران و در آستانه نیمه شعبان همایش استانی شعر انتظار در گچساران برگزار و از شاعران این عرصه تجلیل می‌شود.

وی افزود: این همایش با محوریت قرار دادن حضرت مهدی(عج) و نیز ویژگی‌های منتظران در محل سالن هلال احمر گچساران برگزار می‌شود.

لزوم حمایت از شاعران اشعار مناسبتی

رئیس اداره ارشاد اسلامی گچساران زمان برگزاری این همایش را ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز سه شنبه سیزدهم تیر ماه اعلام کرد و از عموم علاقمندان برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورد.

علیپور با اشاره به لزوم تقویت و حمایت از شعرهای مناسبتی یادآور شد: شور و حالی که در شعر انتظار موج می‌زند، روایت‌گر و توصیف‌کننده انقلاب درونی شاعران است.

وی شعر انتظار را از زیباترین اشعار مناسبتی دانست و گفت: شاعران اشعار انتظار هر کدام از منظری به مقوله انتظار می‌نگرند.

علیپور با بیان برخی ویژگی‌های شعر انتظار تصریح کرد: این نوع شعر مقدمه‌ای برای آغاز یک حرکت تازه در این عرصه شد.

وی ادامه داد: اشعاری که در زمینه انتظار سروده می‌شوند به زندگی مردم و واگویه‌های آن‌ها با امام عصر(عج) ارتباطی نزدیک دارد.

علیپور معتقد است شاعران این عرصه شوق درونی و احساسات خود را با امید به کمال و انتظار به تصویر می‌کشند.

وی برگزاری همایش‌ها و شب شعرها را در راستای تقویت شاعران امری مهم دانست و گفت: 20 اثر از شاعران برجسته شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و گچساران به دبیرخانه همایش استانی شعر انتظار در گچساران ارسال شده است که از این شاعران تجلیل به عمل می‌آید.

علیپور یادآور شد: اداره ارشاد اسلامی گچساران در راستای تقویت و حمایت از شاعران شعرهای مناسبتی شب شعرهایی در مناسبت‌های مختلف سال برگزار و از این شاعران دعوت به عمل آورده است.

وی اذعان داشت: استقبال شاعران برای سرودن اشعار مناسبتی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و حمایت از آنان برای حفظ و تقویت این جایگاه ضرورت دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول