اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی:

استکبار با ترور نخبگان در صدد مصادره انقلاب بود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: استکبار وقتی در گام اول از شکستن انقلاب اسلامی و مصادره آن عاجز شد با شناسایی نخبگان و افراد تاثیرگذار در انقلاب سعی کرد روش دوم را مورد امتحان قرار دهد.

استکبار با ترور نخبگان در صدد مصادره انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید روحانی ظهر امروز در همایش تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: همانگونه که شهید بهشتی سعه صدر داشت و علیرغم تهمت‌ها و ناسزاها رفتار آرام و با متانتی داشت همسنگران او نیز باید از انتقام جویی فردی و کینه توزی نسبت به دیگران پرهیز کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های شهید بهشتی را عشق به ملت توصیف کرد و افزود: هر چقدر انسان به خدا نزدیک شود عشق به ملت در دلش زنده و بارور شده و بدون تفکر انتقام‌جویی سعی می‌کند خود را خادم ملت بداند.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های تهران در بخش دیگری از سخنان خود تلاش استکبار جهانی را برای به انحراف کشیدن اهداف و آرمان انقلابها و نهضت‌ها برشمرد و افزود: استکبار با چند شگرد در این مسیر گام بر می‌دارد که یکی از آنها در هم شکستن حرکت‌ها و در نطفه خفه کردن نهضت‌هاست.

روحانی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات دشمن در این زمینه از میدان به در بردن نیروهای نخبه و با نفوذ انقلاب‌هاست که با تطمیع، نفوذ و آلت دست قرار دادن آنها و در نهایت ترور در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی شگرد دیگر دشمن را ایجاد خط انحراف و حرکت موازی در بین جریان‌های مختلف توصیف و خاطرنشان کرد: استکبار وقتی در گام اول از شکستن انقلاب اسلامی و مصادره آن عاجز شد با شناسایی نخبگان و افراد تاثیرگذار در انقلاب سعی کرد روش دوم را مورد امتحان قرار دهد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این مسیر استکبار جهانی توانست روی شخصیت‌های پرداخت نشده ضد انقلاب نظیر بنی‌صدر کار کند تا بتواند از او چهره به ظاهر انقلابی و در باطن مخالف اندیشه امام و انقلاب درست کند.

روحانی با تحلیل نحوه روی کار آمدن بنی‌صدر و مخالفت قلبی امام با این موضوع گفت: امام تنها به احترام مردم و تکریم رای آنها حکم بنی‌صدر را تنفیذ کرد اما بعد از ماهها ماهیت او برای ملت ایران آشکار شد.

وی در پایان سخنان خود به ساده لوحی شخصیت‌هایی همچون بنی صدر، منتظری و  نوری‌زاده اشاره کرد و بیان داشت: شیوه امام شیوه آزادمنشانه‌ای بود و به رقم اینکه از قضایای اول انقلاب آگاهی داشت اما هرگز حاضر نبود در انتخاب مردم خدشه‌ای وارد کرده تا مبادا انقلاب اسلامی تکیه بر فرد شخص خاص داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول