اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

شهید بهشتی یک پدیده در میان اصحاب امام بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی در حلقه یاران و اصحاب امام خمینی(ره) یک پدیده بود.

شهید بهشتی یک پدیده در میان اصحاب امام بود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شهید بهشتی از معدود عالمان دینی بود که علاوه بر تبحر در کار اجرایی، در زمینه نظریه‌پردازی نیز پیش‌قدم بود و در مجموع باید عنوان کرد که ایشان در حلقه یاران امام خمینی(ره) یک پدیده بود.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: بسیاری بر این امر واقف هستند که اگر ایشان در مجلس خبرگان و هم‌چنین شورای قانون اساسی نبود، بسیاری از جریانات به این زیبایی شکل نمی‌گرفت.

بحرینی با اشاره به جایگاه ولایت در اندیشه سیاسی شهید بهشتی عنوان کرد: ولایت‌فقیه یکی از مباحث ریشه‌دار است که حضرت امام راحل، با موشکافی خاصی آن را مطرح کردند، اما این نظریه برای عملیاتی شدن نیازمند یک مهندسی خاص بود و شهید بهشتی این فرآیند را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی افزود: علاوه بر اندیشه سیاسی، دیدگاه‌های اقتصادی شهید بهشتی نیز در مجموعه دستگاه نظری ایشان، دارای جایگاه خاصی است.

نماینده مردم مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته اندیشه‌های اقتصادی شهید بهشتی را باید در بستر زمانی خاص خود بررسی کنیم، زیرا در زمان ایشان جامعه هنوز با واقعیات اقتصادی به ‌صورت جدی برخورد نکرده بود و نظریه‌ها هنوز در یک فضای واقعی، بازآفرینی نشده بود.

بحرینی گفت: برای مثال در اندیشه شهید بهشتی، مقوله تجارت اسلامی بیشتر به ‌عنوان یک خدمت تلقی می‌شد و عبارت بود از خدمتی که یک تاجر در زمان و مکان خاصی انجام می‌دهد و این با تعریف امروزی تجارت متفاوت است.

وی اظهار کرد: بخشی از اندیشه‌های شهید بهشتی در عرصه اقتصادی را می‌توان در شرایط کنونی نیز بازآفرینی کرد و این امر می‌تواند در حل برخی از مشکلات اقتصادی موجود جامعه کارساز باشد.

بحرینی در ادامه با اشاره به اندیشه تشکیلاتی و حزبی شهید بهشتی تاکید کرد: آنچه بیش از تفکر حزبی ایشان حائز اهمیت است، مدیریت حزبی شهید بهشتی است و از این لحاظ نیز شهید بهشتی، در حلقه یاران امام خمینی(ره) یک فرد ممتاز بود، زیرا ویژگی‌های فکری و اجرایی را با تفکر مدیریتی تلفیق کرده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی بهارستان نهم ادامه داد: شهید بهشتی، ابتدا یک مجموعه و یک تشکل مانند حزب جمهوری اسلامی ایران را ساماندهی می‌کند و سپس از ظرفیت‌های این مجموعه در فعالیت‌های سیاسی استفاده می‌کند.

بحرینی گفت: تشکل سیاسی در اندیشه شهید بهشتی، بازوی اجرایی در فعالیت‌ها است و این تفکر گروهی می‌تواند در شرایط امروز جامعه نیز از سوی گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در زمان حیات شهید بهشتی، مسائل بسیار زیادی در ارتباط با ایشان مطرح می‌شد که آن شهید بزرگوار از بسیاری از آنها مبرا بود و این امر دلیل کاملاً واضحی بر مظلومیت شهید بهشتی در دوران حیات خویش بود.

بحرینی در پایان تصریح کرد: باید اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی شهید بهشتی را بیشتر از گذشته در میان نسل جوان خود تبیین کنیم، زیرا ایشان یکی از ذخایر عظیم فکری و اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول