اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره):

قانون اساسی وامدار زحمات شهید بهشتی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را وامدار زحمات شهید بهشتی و همه کسانی هستیم که در خبرگان تدوین قانون اساسی حضور داشتند.

قانون اساسی وامدار زحمات شهید بهشتی است

حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی توجه به اصول و قوانین و شرح وظایف بدون در نظر گرفتن سفارشات بود.

وی با اذعان به اینکه قوانین کشور ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است افزود: اگر همواره پایبند این اصول باشیم، عدالت تحقق خواهد یافت.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مدیریت شهید بهشتی در جلسات خبرگان تدوین قانون اساسی گفت: کار بزرگی که ایشان در تدوین قانون اساسی انجام داد کاری نبود که از عهده یک فرد عادی بربیاید بلکه بر عهده مجتهدان صاحبنظر گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: جمع کردن آراء مختلف مجتهدان و هدایت آن در مسیر درست کار سختی است که هم نیازمند احاطه علمی و هم توان بالای مدیریتی است.

سقای‌بی‌ریا بیان کرد: این کار موفق نشان‌دهنده آن است که شهید بهشتی در مرتبه اجتهاد بوده و از توان بالای مدیریتی برخوردار بودند که توانستند چنین کار بزرگی را سامان دهند و در حقیقت ما قانون اساسی را وامدار زحمات شهید بهشتی و همه کسانی هستیم که در خبرگان قانون اساسی حضور داشتند.

وی یکی از ابعاد شخصیتی شهید بهشتی را رعایت انصاف در مسائل برشمرد و افزود: ایشان افراد را شناسایی و از آنها در پست‌های مناسب استفاده می‌کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: ما با الگوگیری از این شهید بزرگوار باید ظرفیت‌های افراد را شناسایی کرده و آنها را در ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایشان به کار بگیریم و این یکی از رموز موفقیت وی بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از افق دیدگاه‌های شخصی فراتر رفته و مصالح را در نظر می‌گرفت گفت: مقام معظم رهبری چنین دیدگاه مشابهی دارند و نمی‌گذارند نیروها هرز بروند یا معطل بمانند بلکه در جایی که اقتضای ظرفیت و توانمندی آنهاست در مجموعه نظام به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول