اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:

اندیشه‌های شهید بهشتی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: افکار و آرمان‌ها و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به درستی در دانشگاه‌ها و به ویژه برای جوانان تبیین نشده است.

اندیشه‌های شهید بهشتی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

غلامرضا قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دانشگاه‌های ما به شدت نیازمند رفتارها و اندیشه‌های شهید بهشتی بوده و هست و باید اندیشه‌ها و آرمان‌های این شهید مظلوم در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

وی هم‌چنین با تاکید بر اینکه مراکز دانشگاهی برای شناساندن هر چه بیشتر شخصیت شهید بهشتی باید تلاش کنند، تصریح کرد: شخصیت آیت‌الله بهشتی هنوز برای جوانان ناشناخته مانده است.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان و استاد نمونه کشوری با بیان اینکه عدم تحقق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها حقیقتی انکار نکردنی است، گفت: از جمله پایه‌های اندیشه شهید دکتر بهشتی در اوایل انقلاب که اکنون نیز مدنظر رهبر معظم انقلاب است موضوع آزاداندیشی و آزادمنشی در دانشگاه‌ها است که تاکنون به طور شایسته محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه کردن دانشگاه‌ها تنها با برپایی کرسی‌های آزاداندیشی میسر است، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است در دانشگاه‌ها به جز رعایت ادب و اخلاق هیچ خط قرمزی نداریم.

قربانی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون در محیط‌های دانشگاهی با برخی چهره‌های مورد وثوق علمی و فرهنگی رفتارهایی می‌شود که تهمت‌های اوایل انقلاب به شهید مظلوم بهشتی در ذهن متبادر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با الگو قرار دادن اندیشه‌های شهید بهشتی در دانشگاه‌ها و به دور از رفتارهای سلیقگی، با دانشگاهیان برخوردهای شایسته متناسب با محیط‌های علمی صورت گیرد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول