اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نگاه کلان و تشکیلاتی ویژگی بارز اندیشه شهید بهشتی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پرهیز از فردگرایی و لزوم توجه به رویکرد کلان و تشکیلاتی، از ویژگی‌های بارز اندیشه شهید بهشتی است.

نگاه کلان و تشکیلاتی ویژگی بارز اندیشه شهید بهشتی است

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شهید بهشتی، نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند و در واقع ایشان، حق بسیار زیادی بر گردن این انقلاب دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی بهارستان نهم یادآور شد: تمام جریان‌های فکری و سیاسی معاند انقلاب اسلامی ایران، در مقابل اندیشه شهید بهشتی، زاویه گرفته بودند و نسبت به تخریب اندیشه و شخصیت ایشان، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

پژمان‌فر گفت: شهید بهشتی، مجاهدت بسیار زیادی در ابتدای انقلاب اسلامی برای تدوین قانون اساسی انجام دادند، زیرا در ابتدای انقلاب، سند مدونی وجود نداشت و همین امر، ارزش کار آن شهید بزرگوار را دوچندان می‌کند.

وی افزود: ایشان یکی از شاگردان برجسته حضرت امام بودند و تلاش می‌کردند تا تفکر ولایت‌فقیه را به ‌عنوان یک جریان قالب، در جمهوری اسلامی ایران نهادینه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ابعاد اندیشه شهید بهشتی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندیشه سیاسی شهید بهشتی این بود که ایشان نگاه فردی و جزئی‌گرا نداشتند و با رویکردی کلان، مسائل مختلف را تحلیل می‌کردند.

پژمان‌فر ادامه داد: نمونه بارز این طرز تفکر را می‌توانیم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنیم که در واقع، حاوی رگه‌های اندیشه شهید بهشتی در این رابطه است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ابعاد اندیشه ایشان، توجه و حساسیت ایشان نسبت به کار حزبی بود و در همین راستا نیز حزب جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کرد و نکته جالب این است که در این حزب، اقشار مختلفی مانند دانشجویان، روحانیون و اصناف حضور داشتند.

پژمان‌فر اظهار کرد: تفکر ایشان در کار حزبی و تشکیلاتی باید از سوی اصولگرایان امروز جامعه مدنظر قرار بگیرد، زیرا در اندیشه سیاسی شهید بهشتی بسیاری از مسائل مربوط به کار حزبی، به ‌خوبی تبیین شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول