اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز:

ولایت مهم‌ترین رکن مورد تأکید شهید بهشتی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهواز گفت: شهید بهشتی بیشترین تاکیدها را در مورد امام و ولایت داشت.

ولایت مهم‌ترین رکن مورد تأکید شهید بهشتی بود

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز به مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر اظهار داشت: حضرت امام در سخنانی شهید بهشتی را به یک ملت تعبیر کرد که این بدان معناست این شهید عزیز اندازه یک ملت کار و تلاش می‌کرد.

وی افزود: خداوند متعال نیز در آیاتی از قرآن کریم این تعبیر را برای حضرت ابراهیم (ع) که یکی از پیامبران اولوالعزم است، به کار برده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: وقتی حضرت امام چنین جملات و تعابیری برای شهید بهشتی به کار می‌برد زبان ما از بیان حرف‌هایی در وصف این شهید قاصر است.

این مسئول در ادامه گفت: دشمنان با جسارت‌ها و اهانت‌های گوناگون، شخصیت بزرگ شهید بهشتی را نشانه گرفتند تا در اذهان مردم از او چهره‌ای موهن بسازند، ولی ایشان به شهادت نایل آمد و به آرزویش رسید.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید بهشتی تأکید کرد: عالمان ربانی و روحانیت خدمتگزار هم حیاتشان و هم مرگشان منشاء خیرات و برکات برای بشریت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اثرات شهادت دکتر بهشتی و یارانش نیز عنوان کرد: خون شهدای حادثه هفتم تیر مانند آب روان و زلالی  بود که در یک سرزمین آلوده جاری شد و آن را پاک کرد.

موسوی‌جزایری با بیان اینکه از زمان قبل پیروزی انقلاب اسلامی با شهید بهشتی در ارتباط بودیم، متذکر شد: این شهید عزیز تمام هم و غمش اسلام ناب محمدی بود و بیشترین تاکیدش نیز در مورد ولایت و امام راحل (ره) بود.

در حادثه انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر 1360 توسط منافقان، آیت‌‌الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای حضرت امام خمینی(ره) به شهادت رسیدند که شهید حجت الاسلام سید محمدکاظم دانش نماینده دزفول، اندیمشک و شوش، شهید سید محمدجواد شرافت نماینده شهرهای شوشتر و گتوند، شهید علیرضا چراغ‌زاده دزفولی نماینده شهرستان رامهرمز و هفتکل سه نماینده استان خوزستان بودند که در این عملیات تروریستی شربت شهادت نوشیدند و به لقاءالله پیوستند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول