اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

اندیشه شهید بهشتی به‌ صورت گسترده‌تر اشاعه یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قوچان گفت: اندیشه شهید بهشتی را باید در جامعه و به‌ ویژه در میان نسل جوان، به‌ صورت گسترده‌تری اشاعه بدهیم.

اندیشه شهید بهشتی به‌ صورت گسترده‌تر اشاعه یابد

حجت‌الاسلام‌ محمد مروج‌نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: هویت هر انسانی در اندیشه او تجلی پیدا می‌کند و شهید بهشتی از این لحاظ، دارای جایگاه بسیار بالایی در میان اندیشمندان و متفکران جهان اسلام است.

امام جمعه قوچان یادآور شد: امام خمینی(ره) در مورد شهید بهشتی فرموده‌اند که بهشتی یک ملت بود و این تعبیر در قرآن کریم درمورد حضرت ابراهیم(ع) آمده است و امام راحل با این توصیف از شخصیت شهید بهشتی، در واقع جایگاه والای ایشان را یادآور شده‌اند.

مروج‌نژاد ادامه داد: دشمن قبل از انقلاب نیز نسبت به جایگاه و اندیشه ایشان بسیار حساس بود و بارها ترور شخصیت را در ارتباط با شهید بهشتی در دستور کار خود قرار داد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید شهید بهشتی را ترور فیزیکی کنند تا به این وسیله از اشاعه اندیشه او جلوگیری کنند.

امام جمعه قوچان بیان کرد: شهید بهشتی نقش بسیار مهمی در تدوین قانون اساسی ایران ایفا کردند و بسیاری از قوانین موجود کشور را ایشان با خون خود نوشته و تثبیت کردند.

مروج‌نژاد با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی، علی‌‌رغم تمام بی‌مهری‌ها و اهانت‌هایی که به ایشان وارد می‌شد، همواره با صبر و بردباری با مشکلات برخورد می‌کردند و دفاع از ارزش‌های انقلاب برای ایشان مهم‌تر از دفاع از ساحت شخصی خود بود.

وی افزود: وقتی از ایشان سئوال می‌کردند که چرا از خود دفاع نمی‌کنید، می‌گفتند، خداوند از من دفاع می‌کند.

مروج‌نژاد با اشاره به مظلومیت آن شهید بزرگوار گفت: امام خمینی(ره) تنها در مورد ایشان عنوان شهید مظلوم را به‌ کار برده‌اند و بارها عنوان می‌کردند که شهادت ایشان در برابر مظلومیتش بسیار ناچیز بود.

امام جمعه قوچان اظهار کرد: اندیشه‌های شهید بهشتی را باید به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم و بخش بیشتری از جامعه را با این اندیشه‌ها درگیر کنیم و این در حیطه وظایف مسئولان و متولیان فرهنگ جامعه است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول