اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز:

اراده‌ای برای معرفی افکار و اندیشه‌های ناب بهشتی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: شهید بهشتی در همه دوران مظلوم بود چرا که اراده‌ای برای معرفی افکار و اندیشه‌های ناب بهشتی وجود ندارد.

اراده‌ای برای معرفی افکار و اندیشه‌های ناب بهشتی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی صبح امروز در مراسم سی و یکمین سالگرد شهادت شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی که در مسجد صاحب‌الزمان یاسوج برگزار شد با اشاره به خصوصیات بارز شخصیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهید بهشتی اظهار کرد: شخصیت‌هایی در طول تاریخ درخشیده‌اند که دارای دو ویژگی بارز بوده‌اند.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران ابراز داشت: ویژگی نخست این افراد در باور و اعتقاد و ایمان آن‌ها و ویژگی دوم مربوط به عمل و کار و تلاش بوده که در قرآن از این دو ویژگی به عنوان ایمان و عمل صالح یاد می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: شهید مظلوم بهشتی در نهضت و انقلاب این دو خصیصه را توأم با هم داشت و با همین دو مشخصه توانست به عنوان شخصیتی مؤثر بسیاری از اهداف انقلاب را به تنهایی عملیاتی کند.

وی از تشکیلاتی عمل کردن شهید بهشتی به عنوان یک ویژگی بارز یاد کرد و افزود: چون تشکیلات معناداری در نظام وجود نداشت به فکر تأسیس حزب جمهوری اسلامی افتاد که البته بنیان آن پیش از انقلاب گذاشته شد.

این عضو برجسته حزب جمهوری اسلامی ادامه داد: افرادی همچون مقام معظم رهبری، آیت‌الله امامی کاشانی و شهید بهشتی از بانیان این تشکیلات بودند که توانستند با کادرسازی و معرفی جوانان متعهد و انقلابی به عرصه اجرایی کشور، خدمت بزرگی به نظام و انقلاب کنند.

وی در ادامه به ذکر خصوصیات شهید بهشتی در عرصه‌های مختلف پرداخت و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های آن شهید که آن را از امام راحل به ارث برده بود احترام به نظم و انضباط در امور بود.

ابراهیمی ولایتمداری شهید بهشتی را از مهم‌ترین خصوصیات آن شهید دانست و گفت: مدارا کردن ایشان با بنی‌صدر و جواب ندادن به تهمت‌ها و افتراها همه به دلیل ولایتمداری و پیروی محض از ولایت مطلقه فقیه بود.

عضو سابق حزب جمهوری اسلامی سعه صدر را ویژگی بزرگ شهید بهشتی در راستای متخلق بودن به اخلاق اسلامی دانست و گفت: وقتی در مقابل آن همه هجمه از آن شهید می‌خواستند که در برابر تهمت‌ها موضع‌گیری کند می‌گفت موضع امروز ما سکوت است، سکوت است، سکوت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران به ویژگی‌های علمی و فضل و کمال آن شهید اشاره کرد و بیان داشت: امروز سخنان و مواضع شهید بهشتی همان نفوذی را دارد که در زمان خودش داشت.

ابراهیمی رشد و پرورش نیروهای اصیل و کادرسازی برای انقلاب را از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی معرفی کرد و گفت: جوانان برومندی همچون فیاض‌بخش، کلانتری، تندگویان، دیالمه و سایرین شاگرد مکتب بهشتی بودند.

وی با بیان اینکه بهشتی یک تنه موانع انقلاب را از پیش رو برمی‌داشت، تصریح کرد: در یک مرحله کشور را بی‌سر و صدا اداره می‌کرد و لقب بولدوزر انقلاب را به ایشان داده بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد شهید بهشتی را تحلیل کند باید گفت که در زمان ما همه مردم در وجود او متبلور بود، تأکید کرد: به فرموده امام راحل عصاره همه ملت ایران آن شهید مظلوم بود.

وی از مظلومیت آن شهید در همه دوران یاد کرد و گفت: امروزه بهشتی مظلوم است چرا که اراده‌ای وجود ندارد که به درستی افکار و اندیشه‌های آن شهید را تبیین و معرفی کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول