اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج دانشجویی گلستان خبر داد

حضور 2 هزار دانشجو در اردوهای جهادی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون بسیج دانشجویی گلستان گفت: از سوم تیرماه 2 هزار نفر از دانشجویان گلستان عازم اردوهای جهادی می‌شوند.

حضور 2 هزار دانشجو در اردوهای جهادی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا نقوی ظهر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی گلستان اظهار داشت: امسال دو هزار نفر جمعیت دانشجوی استان به مناطق محروم روستایی اعزام می‎شوند تا در عرصه‎های عمرانی، کشاورزی، بهداشت و فرهنگی که اصلی‎ترین برنامه در این طرح است فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصلی‎ترین دستاورد انقلاب اسلامی تحول فرهنگی بوده است خاطر نشان کرد: هر چند که انقلاب اسلامی تحولات متفاوت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در جامعه به وجود آورده اما اصلی‎ترین دستاورد انقلاب تحول فرهنگی برگرفته از آموزه‎های دینی است که اردوهای جهادی یکی از نمادهای این مسئله می‎تواند باشد.

نقوی با بیان اینکه اردوهای جهادی دارای اهداف بلندی است تصریح کرد: دانشجویان متعهد با حضور در مناطق محروم و با اطلاع‎رسانی می‎توانند مدیریت اسلامی را به مردم بیاموزند و به دنبال شکوفایی روستاهای محروم باشند.

معاون بسیج دانشجویی گلستان با تاکید بر اینکه با همکاری نهادهای فرهنگی استان می‎توانیم در سال جاری اردوهای جهادی را موفق‎تر از سال گذشته برگزار کنیم ابراز داشت: با توجه به اینکه دغدغه‎های فرهنگی مخصوصا در امور بانوان و موضوع انتقال پیام و آسیب‎‌شناسی‎های خانواده را انجام می‎دهیم با همکاری امور بانوان استانداری می‎توانیم اقدامات ارزنده‎ای در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: انتظار داریم هلال احمر در بحث آموزش امداد و نجات، کانون‎های پرورش فکری با ارائه برنامه‎های اوقات فراغت در نقاط محروم، نیروی انتظامی در بحث مشاوره، بهزیستی با ارائه کارگاه‎های آموزشی مهارت‎های زندگی در روستاهای محروم در طرح اردوی جهادی حضور داشته باشند تا با این اقدام بخشی از آسیب‎های اجتماعی حل شود.

نقوی تاکید کرد: این انتظار وجود دارد که اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز برای اطلاع‎رسانی، کمک و چاپ ویژه‎نامه، حضور خبرنگاران در این اردوها و ارائه گزارش، تهیه بسته فرهنگی، جمع‎آوری دستاوردهای اردوهای جهادی در قالب یک کتاب و چاپ بروشور با ما همکاری داشته باشند.

معاون بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه در این اردوها نیروهای انسانی خوبی وجود دارد اذعان کرد: با وجود این منابع انسانی می‎توان اقداماتی که دستگاه‎ها در نقاط محروم انجام دهند را محقق سازیم و امید داریم در اردوهای جهادی سال جاری شاهد حضور مدیران فرهنگی استان در این برنامه باشیم تا باعث تقویت روحیه در بین دانشجویان باشد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی گلستان در سال 1391 اعزام دو هزار نفر دانشجو و برای هر نفر به مدت 15 شبانه‎روز در 100 نقطه محروم روستایی گلستان را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول