اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر مطرح کرد

شورای اندیشه‌ورزی جهادی، راهکاری برای تسهیل خدمت به محرومان

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر گفت: تشکیل شورای اندیشه‌ورزی جهادی از جمله راهکارهای لازم برای تسهیل در روند حرکت‌های جهادی برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم محروم جامعه است.

شورای اندیشه‌ورزی جهادی، راهکاری برای تسهیل خدمت به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی مهدیان عصر امروز در نشست شورای اندیشه‌ورزی جهادی بسیجیان استان بوشهر اظهار داشت: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 بسیج سازندگی که متشکل از سرمایه‌های انسانی مؤمن، بصیر و کارآمد است در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم جامعه تلاش می‌کنند.

جانشین بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) تصریح کرد: تشکیل شورای اندیشه‌ورزی جهادی از جمله راهکارهای لازم برای تسهیل در روند حرکت‌های جهادی برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم محروم جامعه است.

وی به اهداف این شورا اشاره کرد و افزود: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان حرکت‌های جهادی، تصویب سیاست‌های کلان حمایتی و پشتیبانی جهت گسترش کمی و کیفی حرکت‌های جهادی، کمک به روند تصمیم‌سازی و بهره‌گیری از نخبگان، فعالان، پیشکسوتان و جهادگران در راستای تعالی حرکت‌های جهادی از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه به امور مسلمانان موجب شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی مورد توجه مسئولان قرار گیرد گفت: بر همین اساس جهاد سازندگی در سال 58 تشکیل شد اما به دلایل و مسائل خاصی منحل شد که انحلال آن می‌توانست موجب وارد شدن لطمات جبران‌ناپذیری برای محرومیت‌زدایی در کشور باشد.

مهدیان اضافه کرد: این موضوع سبب شد تا به فرمان مقام معظم رهبری طرح بسیج سازندگی به ‌عنوان جایگزینی برای جهاد سازندگی اعلام شود و سازمان بسیج سازندگی به طور رسمی در سال 79 آغاز به کار کند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت سازماندهی و بکارگیری قشر جوان در سازندگی و عمران و آبادانی کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم و همچنین همکاری با دولت جهت تسریع در رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی فعالیت‌های چشمگیری را به منصه ظهور رسانده است.

جانشین بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) در ادامه ارتقای کیفی برنامه‌ها و نظم در کار را بسیار مهم خواند و یادآور شد: علاوه بر این مهم تنوع در کارها و ایجاد فعالیت‌های گروهی متنوع در بین جوانان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی و هجرت 3 بسیج سازندگی را حائز اهمیت دانست.

وی در پایان گفت: رویکرد ما در حرکت‌های جهادی جدای از انجام کارهای عمرانی و محرومیت‌زدایی باید رویکرد فرهنگی باشد.      

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول