اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرد

سازماندهی 265 گروه جهادی برای آغاز طرح هجرت در تابستان

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج سازندگی استان قزوین از سازماندهی 265 گروه جهادی برای شرکت در اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی استان قزوین در تابستان خبرداد.

سازماندهی 265 گروه جهادی برای آغاز طرح هجرت در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علیجان توکلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در محل این سازمان برگزار شد اظهار کرد: بهره‌برداری از تخصص بسیج در امور عمرانی و کاهش هزینه‌های پنهان دولت از اهداف بسیج سازندگی است.

وی مهمترین و اصلی‌ترین هدف بسیج سازندگی را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان و بیان کرد: خدمات رسانی و محرومیت‌زدایی از دیگر اهداف بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستاهاست.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین زود بازده بودن و فراگیری را از ویژگی‌های طرح‌های جهادی بسیج سازندگی ذکر و خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیج سازندگی اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی‌شماری دارد که از آن جمله می‌توان به ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، کسب مهارت شغلی و مهارتی، تقویت توانمندی، کمک به کاهش هزینه‌های پنهان دولت و تسریع در پروژه‌های زود بازده اشاره کرد.

وی فعالیت‌های بسیج سازندگی را به دو بخش خدماتی و خدمات گیرنده تقسیم کرد و افزود: 700 هزار نفر روز برای این دو بخش در سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

توکلی با اشاره به اردوهای جهادی 15 روزه بسیجیان جهادگر به مناطق محروم و روستاها تصریح کرد: 6 هزار و 844 نفر در قالب این طرح 15 روزه که تقریبا 103 هزار و 260 نفر روز می‌شود در فعالیت‌های جهادی شرکت می‌کنند.

وی اردوهای 10 روزه ویژه دانش‌آموزان، طلاب و فرهنگیان را از دیگر طرح‌های جهادی در تابستان برشمرد و افزود: 5 هزار نفر از دانش‌آموزان در ایام تابستان در قالب این طرح‌های 10 روزه به زیباسازی و تزیین مدارس می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: اردوهای یک روزه بسیج سازندگی نیز که به تازگی به این طرح‌ها اضافه شده است متشکل از 9 هزار و 620 نفر از جهادگران بسیجی و بسیجیان حلقه‌های صالحین اجرا می‌شود که نیروهای بسیجی در قالب این طرح از صبح تا غروب به اجرای برنامه‌های جهادی در مناطق روستایی و محروم می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: 21 هزار و 991 نفر در مجموع در قالب طرح‌های یک، 10 و 15 روزه جهادی شرکت می‌کنند که این آمار معادل 167 هزار و 750 نفر روز می‌باشد.

توکلی با اشاره به بخش خدمات گیرنده اردوهای جهادی عنوان کرد:آموزش‌های امداد و نجات، فنی و حرفه‌ای، علمی و تقویتی و دیگر کلاس‌های آموزشی مورد نیاز روستاییان که متشکل از 600 هزار نفر روز است جزو برنامه‌های ارائه شده به خدمات گیرندگان طرح هجرت است.

توکلی پیرامون عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: نوسازی و زیباسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش، عمرانی و آبادانی، بهسازی مساجد، بهسازی و ترمیم راه‌ها، کانال کشی کشاورزی، ساخت خانه بهداشت و خانه عالم و هر چیزی که مورد نیاز مردم باشد از عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی است.

توکلی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی تنها به فعالیت‌های عمرانی ختم نمی‌شود تأکید کرد: بسیج هنرمندان، ورزشکاران، مهندس، طلاب، دانشجویی و پیشکسوتان نیز در عرصه‌های مختص خودشان به ارائه خدمات جهادی می‌پردازد.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین با بیان این مطلب که استقبال زیادی در سال‌جاری از اردوهای جهادی شده است ابراز کرد: تاکنون 265 گروه جهادی برای حضور در اردوهای جهادی سازمان سازماندهی شده است و این توفیقات به همت تمامی مسئولان، استاندار، دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب فراهم شد‌ه است بطوریکه امروز بخش‌ها نیز دارای فساد هجرت می‌باشند.

توکلی ادامه داد: 42 گروه جهادی از ناحیه امام سجاد، 14 گروه ناحیه تاکستان، 40 گروه از ناحیه بویین‌زهرا، 53 گروه از آبیک، 47 گروه از البرز، 34 گروه از بسیج دانشجویی و 185 گروه از بسیج محلات تاکنون برای حضور در اردوهای جهادی تابستان اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به میزبانی قزوین برای افتتاح سراسری اردوهای جهادی کشور یادآور شد: میزبانی قزوین در افتتاح سراسری اردوهای جهادی کشور که 10 تیرماه در مسجد امام خمینی این شهر برگزار می‌شود یادآور این نکته است که قزوین در امر اردوهای جهادی موفق بوده و امسال به عنوان پایلوت کشور معرفی شده است.

وی نفس و بطن کار جهادی را تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی دانسته و تأکید کرد: با به عرصه آوردن مردم در صدد هستیم تا روحیه جهادی و شهادت‌طلبی را در میان مردم در روستاها احیا کنیم زیرا امروز هر چه داریم به برکت همین روحیه شهادت‌طلبی و ایثار است.

توکلی در خاتمه اذعان کرد: منویات مقام معظم رهبری تنها یک شعار نیست و باید این منویات به صورت یک راهبرد بیان شود که بسیج نیز در راستای تحقق منویات معظم له گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول