اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

فرهنگ جهادی جوهره استقلال کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ترویج و رونق فرهنگ جهادی جوهره استقلال کشور است که می‌تواند به صورت همه جانبه ایران اسلامی ما را مقتدر کند.

فرهنگ جهادی جوهره استقلال کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله حسن عالمی ظهر امروز در پنجمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در اردبیل اظهار داشت: یاد و خاطره 3 هزار و 100 شهید وزارت جهاد کشاورزی و 27 شهید جهاد استان اردبیل را گرامی می‌داریم و معتقدیم عظمت حضور و ایثارگری آنها سبب شده است تا ایران اسلامی ما امروز در نقطه اوج عظمت و قدرت قرار گیرد.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و روز جهاد، معنویت و مدیریت فرهنگ جهادی گفت: هدف از مدیریت فرهنگ جهادی غنیمت شمردن فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست تا با تکیه بر کار و تلاش جوهره استقلال و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی فراهم آید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مدیریت فرهنگ جهادی را برگرفته از تعبیر قرآن کریم، کلام انبیا و اولیای الهی و همچنین شریعت اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: در دین اسلام و حکومت الهی ریاست‌طلبی بی‌مفهوم است چرا که در این حاکمیت اعمال خواسته‌ها و مطالبه مردم سبب عزت و سربلندی است.

عالمی خاطرنشان کرد: آنچه مورد مطلوب و خواست شریعت ماست اینکه ریاست نباید با مفهوم خدمت کردن به مردم تضاد و تعارضی داشته باشد چراکه اینگونه خدمت کردن اوج شکوفایی استعدادهای انسان و تعالی بشریت است.

این مسئول بیان داشت: مدیریت جهادی یعنی کار کردن با تمام ظرفیت و اخلاص و خدمت بی‌منت به بندگان الهی است که مزد کار جهادی نیز جز رضای الهی و کسب رحمت و بخشش الهی چیز دیگری نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ترویج فرهنگ جهادی را منصوب به حکومت علی (ع) توصیف کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرزند برومند حضرت علی (ع) در کلام خود خطاب به مردم بارها اعلام می‌کرد که اگر مرا خادم خطاب کنید بهتر از رهبر است که نظیر چنین کلامی را در نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) نیز به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

عالمی با اشاره به اینکه حکومت و زندگی سراسر نور حضرت علی (ع) الگوی خدمتگزاری واقعی و ادای حق مسلم مردم بود، ادامه داد: اگر انتظار کشاورز ما و حق و حقوق او به درستی ادا نشود ظلم و جفا به او انجام شده و این بزرگترین زیان و خسران است.

وی نگاه بنیادین به حکومت علی (ع) بر مبنای جهان بینی تمام‌شمول را یادآور شد و تصریح کرد: حضرت علی (ع) در فرهنگ جهادی خود به گونه‌ای زندگی می‌کرد تا مبادا حقی از کسی ضایع شده و یا نارضایتی بین مردم بر اثر اجرای عدالت و قانون پیش بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب نیز با شکل‌گیری جهاد سازندگی و سپس ادغام آن با جهاد کشاورزی فرهنگ جهادی برگرفته از کلام قرآن تقویت شد و ملت ایران سعی کردند مجاهدانه در مسیر خواسته و اهداف جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عالمی در پایان سخنان خود ماموریت همه انبیای الهی را دعوت بشر به توحید و یگانگی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: بعد از این وظیفه خطیر و مهم دومین ماموریت انبیای الهی گوشزد کردن وظیفه آبادانی و اصلاح زمین توسط مردم بوده به طوری که همه انبیای الهی با کار، مجاهدت و پرداختن به کشاورزی سعی کردند زمین‌ها را آباد کرده و به عمران و آبادانی کمک کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول