اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

2 میلیون نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال بیش از 2 میلیون نفر در سراسر کشور در طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی هجرت شرکت می‌کنند.

2 میلیون نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند

محمدرضا نقدی در حاشیه جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال دو برابر سال گذشته اردوهای جهادی بسیجیان برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم در عمل تعهد اجرایی ما بیش از پیش‌بینی‌های اولیه باشد.

وی ذوق و شوق بسیجیان و جوانان و نوجوانان علاقمند حوزه سازندگی را در اجرای طرح بسیج سازندگی خاطرنشان کرد و گفت: در استان با توجه به استقبال استاندار اردبیل از اجرای طرح‌های عمرانی توسط بسیجیان و شکل‌گیری ستاد پشتیبانی ما سقف تعیین شده خودمان را که حدود 40 هزار نفر بود بازگذاشتیم تا به هر میزان آمادگی دستگاه‌ها و پروژه‌های تعریف شده از سوی آنها باشد طرح عمرانی و اجرایی را سر و سامان دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با قدردانی از استاندار اردبیل در آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تهیه و تدوین طرح‌های متنوع در قالب بسیج سازندگی یادآور شد: بیشتر فعالیت‌ها در عرصه خدماتی و عمرانی است که اغلب به شکل زود‌بازده و با هدف ایجاد رفاه روستاییان و ساکنان مناطق محروم انجام می‌شود.

نقدی به خبرنگار فارس بیان داشت: طرح‌های بسیج سازندگی در 76 زمینه تعریف شده است که اغلب در عرصه‌های منابع طبیعی، جنگل‌کاری، آبخیزداری، ساخت سیل‌بند، خانه عالم روستایی، خانه محرومان، مرمت مساجد و زیارتگاه‌هاست.

این مسئول ادامه داد: در کنار این شرکت‌کنندگان در طرح جهادی در حوزه‌های پزشکی، دامپزشکی،‌ ترویج مسائل کشاورزی، بهداشتی، آموزشی و مذهبی وارد فعالیت شده و در همه این 76 عرصه با توجه به تنوع و نیاز دستگاه‌ها کار عمرانی، اجرایی، تبلیغی و ترویجی با ذوق و علاقه خاص انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در این صحنه مبارک دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی با روحیه جهادی و کار بی‌منت حضور یافته و در مرمت و بازسازی مدارس که خود اسباب شکوفایی علم و دانش و مهارت است نقش بی‌بدیل ایفا می‌کنند.

نقدی با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز 20 هزار نفر در عرصه‌های سازندگی در استان اردبیل مشارکت داشته‌اند، ابراز داشت:‌ این اردوها از یک تا 15 روز برگزار شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال 40 هزار نفر در طرح اردو‌های هجرت و سازندگی حضور داشته باشند.

این مسئول افزود: البته با تفاهم‌ نامه‌ای که با استاندار اردبیل به عمل آمده رقم 40 هزار نفر به شکل باز خواهد بود تا اگر ظرفیت دستگاه‌ها و تامین اعتبار از سوی آنها بیشتر باشد کارهای عمرانی منسجم‌تری انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا کارهای کوچک و پراکنده و پر‌تعداد با مسئولیت بسیج سازندگی انجام شود و بخش خصوصی و دولتی به انجام پروژه‌های پر‌حجم و پرهزینه اقدام کنند.

نقدی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در مناطق روستایی آماده هستیم طرح‌های تاثیر‌گذاری را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم که در این زمینه بدون محدودیت کارها و فعالیت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول