اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی همدان:

روحیه جهادی است که کشور را اداره می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: روحیه جهادی است که کشور را اداره می‌کند و باید به این مهم توجه شود.

روحیه جهادی است که کشور را اداره می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد نجفی‌زاده ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی باید قدردان زحمات و خدمات مجموعه کشاورزان، دامداران و کارکنان زحمتکش این بخش باشیم که با تلاش و کوشش خود توانستند خودکفایی را به ایران بازگردانند.

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها در عقب‌ماندگی به سر برده و فاقد کم‌ترین امکانات بودند؛ به طوری که حتی پنیر مورد نیاز مردم از کشورهای دانمارک و هلند وارد می‌شد و ایران با دارا بودن 35 میلیون جمعیت بزرگ‌ترین وارد کننده گندم جهان به شمار می‌رفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: همت بالای دولتمردان و جهادگران خودکفایی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و توانستیم در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی به استقلال دست یافته و محرومیت را از چهره کشور خود بزداییم.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با تولیدات مرغوب، رقابت‌پذیر و دارای ارزش صادراتی بالا می‌تواند بیش از سایر دستگاه‌ها پاسخگوی فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد و دولت با پشتیبانی از تولیدات داخلی، کشاورزان با حرکت چرخه تولید و مردم با مصرف تولیدات داخلی می‌توانند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

نجفی‌زاده ادامه داد: استان همدان 1.2 درصد مساحت کشور و 2.4 درصد جمعیت کشور را داراست و 4.5 درصد از تولیدات بخش کشاورزی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی استان همدان دارای 30 درصد اشتغال، 28 درصد ارزش افزوده و تولید 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است و توانسته‌ایم رتبه برتر را در جشنواره علمی شهیدرجایی و رتبه‌های اول تا سوم را در تولید محصولات سیب‌زمینی، گردو، کنجد، سیر و گیاهان دارویی در کشور کسب کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: کسب رتبه نخست در بیش از 20 فعالیت تولیدی و زیربنایی در استان‌های همجوار غربی و ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 762 نفر به صورت کارفرمایی، خوداشتغالی و فصلی به همراه افزایش جذب ظرفیت صنایع تبدیلی با مجوز جهاد کشاورزی از تولید 700 هزار تن به 920 هزار تن از برنامه‌های اجرایی در جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: انجام آبیاری تحت فشار در سطح 11 هزار و 300 هکتار از اراضی، اعطای 192 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان، و صادرات 69 قلم کالا به وزن 250 هزار تن با اعتبار 240 میلیارد ریال به 16 کشور از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته است.

نجفی‌زاده در پایان گفت: کشاورزان و دامداران باید به پرداخت زکات مال خود توجه کرده و با پرداخت به موقع آن پول خود را حلال کنند چرا که در صورت عدم پرداخت زکات خرید مایحتاج زندگی اشکال دارد و نماز خواندن در خانه و لباسی که زکات آن پرداخت نشده حرام است.

انتهای پیام/ز10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول