اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران:

فرهنگ جهادی مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از سیستم کاری در ایران، اظهار داشت: فرهنگ و مدیریت جهادی در کشورمان مورد غفلت واقع شده است.

فرهنگ جهادی مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید مجتبی موسوی بعدازظهر امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه که به میزبانی گلوگاه در مرکز تحقیقات توتون تیرتاش برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ جهادی نشأت گرفته از باورهای دینی و مذهبی ما و اندیشه‌های بکر امام راحل است، اظهار داشت: این فرهنگ مجموعه‌ای از صفات خودباوری، خلاقیت، نوآوری، دین‌باوری، شجاعت و استکبارستیزی را در خود جمع کرده است.

وی تصریح کرد: اصل این فرهنگ، مردمی بوده و در ابتدای انقلاب نقش مسیحایی امام، آن را خودجوش کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارآیی چندانی در بخش فعالیت‌های خود نداریم، خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی مورد غفلت واقع شده و سیستم فعلی خسته‌کننده است و اگر کسی بخواهد با فرهنگ جهادی کار کند نمی‌تواند.

موسوی با اشاره به زمان کار مفید در کشورمان، اظهار داشت: زمان کار مفید در ایران کمتر از یک ساعت در روز است اما در کشوری مثل سوئیس سریع‌ترین فرآیند اداری را داریم. به‌عنوان مثال، گرفتن موافقت نامه‌های اصولی در عرض یک هفته صادر می‌شود اما در ایران به عقیده کارشناسان 203 روز یا حدود یک سال طول می‌کشد.

فعالیت‌های خودجوش مردم در اوایل انقلاب

وی با گریزی به فعالیت‌های خودجوش مردم در اوایل انقلاب، تصریح کرد: انقلاب ما خیلی سریع آغاز شد، شاه را از ایران بیرون کردیم، هشت سال جنگ تحمیلی را پشت‌سر گذاشتیم اما سیستم اداری ما دست نخورده باقی ماند و مورد رضایت ارباب رجوع و کارمند نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه، راهی جز گذر از مدیریت و فرهنگ جهادی نداریم، اظهار داشت: تولید ملی و افزایش سطح اقتصاد جامعه تنها از طریق فرهنگ جهادی امکان‌پذیر است و باید فرهنگ جهادی را تقویت کنیم.

موسوی با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در اقتصاد و سازندگی کشور اظهار داشت: این نهاد مقدس که 33 سال از تاسیس آن می‌گذرد نقش اساسی در پیشبرد انقلاب و نقش جهادی، پشتیبانی، تولیدی و سازندگی در زمان جنگ داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه شکاف تولید با فرهنگ و مدیریت جهادی پر می‌شود، گفت: ادارات باید متحول شوند، باید فرهنگ و مدیریت جهادی پیاده شود و در این صورت است که می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول