اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی خبر داد

فعالیت 35 گروه جهادی بسیج طلاب در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی گفت: 35 گروه جهادی بسیج طلاب در خراسان‌رضوی در اردوهای جهادی فعالیت دارند.

فعالیت 35 گروه جهادی بسیج طلاب در خراسان‌رضوی

غلامرضا تواضع صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد که در سالن کنفرانس دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یکی از بازوان اصلی انقلاب اسلامی است و هر چه ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشته باشد سبب می‌شود که نظام در نزد مردم محبوب‌تر شود.

وی ادامه داد: در این راستا اولویت نخست خدمت‌رسانی بسیج به مناطقی است که رزمنده، آزاده، ایثارگر و شهید بیشتری داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی تصریح کرد: اولویت دوم میزان محرومیت یک منطقه است  به این معنا که هرچه منطقه محروم‌تر باشد میزان خدمات بسیج سازندگی به آن منطقه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای بسیج سازندگی در سخنان امام ذکر شده‌ است، اظهار کرد: این محورها در سه زمینه اصلی خلاصه می‌شود که عبارت از غنی‌سازی اوقات فراغت، کمک به دولت در ایجاد زمینه‌های اشتغال و محرومیت‌زدایی است.

تواضع در ارتباط با چالش‌های سازمان بسیج خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ این است که دستگاه‌های دولتی منافع مالی خود را در رأس امور قرار می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: این دستگاه‌ها عرصه‌های مختلف را تامین اعتبار می‌کنند ولی برای تامین اعتبار برای بسیج توقعاتی دارند که انجام آن عملاً غیر ممکن است.

وی افزود: در زمان انجام کار به دست بسیج مدیران سایر دستگاه‌ها توقع انجام کار بدون هزینه را دارند و این در حالی است که در این زمینه مسئولان حداقل باید هزینه‌های الزاماتی که به بسیج تحمیل می‌شود را در نظر بگیرند.

تواضع در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: تمام اردوهای بسیج به جز اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی حالت دائمی دارد و در تمام طول سال انجام می‌شود به‌عنوان مثال اردوهای بسیج سازندگی و بسیج طلاب جزو این دسته هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی افزود: ما 35 گروه جهادی طلاب داریم که در 18 گروه آن بسیج طلاب خواهران و 17 گروه بسیج طلاب برادران هستند.

وی ادامه داد: این افراد در قالب اردوهایی به مناطق محروم اعزام می‌شدند و به آموزش مسائل مختلف دینی به روستاییان می‌پرداختند و در این میان نیروهایی نیز وجود داشتند که توان کارهای اجرایی و عمرانی مانند برق‌کاری و بنایی را نیز داشتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی افزود: در این زمینه، این موضوع که تعدادی زوج طلبه در گروه‌های بسیج طلاب وجود داشت اهداف این مجموعه راحت‌تر پی‌گیری می‌شود.

تواضع در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته در دستور ابلاغی به ما دستور اعزام 460 هزار نفر روز داده شده بود که در این مدت ما در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر روز را محقق کردیم که حدود 4 برابر سهمیه ابلاغی بود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی افزود: بخشی از این نیروها توسط بسیج و بخشی دیگر توسط استانداری تامین اعتبار می‌شود.

انتهای  پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول