اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اعزام 50 گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری از اعزام 50 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم این استان خبر داد.

اعزام 50 گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فریدون طاهری بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اردل، اظهار داشت: 50 گروه جهادی در مدت 30 روز اقدام به شناسایی مناطق محروم، عرصه‌یابی و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های بلند مدت سه تا پنج ساله برای اردوهای جهادی در هفت شهرستان این استان می‌کنند.

وی افزود: محرومیت‌زدایی، اقدامات عمرانی، فرهنگی و ارائه خدمات آموزشی رایگان سرلوحه برنامه‌های گروه‌های جهادی به‌شمار می‌رود.

طاهری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در این استان، گفت: مرمت مساجد، دارالقرآن، خانه عالم و خدمات درمانی از جمله فعالیت‌هایی بود که توسط بسیج سازندگی در این استان صورت پذیرفت.

فرمانده بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در مسیر حرکت به سمت پیشرفت است که بر همین اساس برگزاری اردوهای جهادی با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند تسریع‌بخش این هدف باشد.

وی ایجاد روحیه اشتغال و کارآفرینی با کمترین امکانات را در میان جوانان از مهم‌ترین عرصه‌هایی دانست که می‌تواند از طریق بسیج سازندگی پیگیری شود و ادامه داد: در بسیاری از مناطق محروم روستایی از جمله استان چهارمحال و بختیاری نیروی جوان بیکار و امکانات طبیعی مناسب برای ایجاد مشاغل پایدار وجود دارد اما قدرت تصمیم‌گیری و خطرپذیری در میان افراد دیده نمی‌شود.

طاهری افزود: فعالیت گروه‌های مرتبط برای انجام مشاوره شغلی می‌تواند به‌‎عنوان عاملی در راستای از میان برداشتن موانع بازدارنده و نهایتاً اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی مؤثر باشد.

با آغاز مرحله تابستانی اردوهای جهاد دانشجویی در شهرستان‎های هفت‌گانه استان چهارمحال و بختیاری گروهی تحت عنوان گروه شهید عزیز الهی از دانشگاه آزاد فارسان به منطقه سر پیل شهرستان اردل اعزام شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول