اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان تاکید کرد

قابل دسترس بودن از اصول اولیه ارائه خدمات سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان قابل دسترس بودن خدمات سلامت را از اصول اولیه خدمات در این حوزه اعلام کرد.

قابل دسترس بودن از اصول اولیه ارائه خدمات سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر عطاری مقدم ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی و سلامت روان جامع‌نگر زنجان، سلامت جنسی را از مهم‌ترین عوامل استحکام خانواده اعلام کرد و اظهار داشت: دلیل 50 درصد طلاق‌ها در جامعه، مشکلات ناشی از بیماری‌های جنسی است.

وی آمار بالای طلاق به علت مشکلات جنسی را در جامعه برای توجه به این مشکل کافی دانست و افزود:به این موارد باید اضافه کرد افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و انزوا را که از مشکلات ناشی از اختلالات جنسی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان تصریح کرد: اگر مشکلات جنسی به صورت درست درمان نشود مشکلات حادتری را در جامعه موجب خواهد شد.

وی متخصصان بالینی، زنان و زایمان، ارولوژی، غدد، متخصصان عفونی را از جمله تخصص‌های مستقر در کلینیک سلامت جنسی زنجان عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مشخصه این کلینیک ارائه کار درمانی به صورت مشترک توسط متخصصان است.

عطاری مقدم اضافه کرد: تشخیص و درمان اختلالات جنسی مردان و زنان، تشخیص و درمان بیماری‌های ناشی از تماس‌های جنسی، مشاوره و آموزش زوجین در زمینه مسائل جنسی، مشاوره و آموزش جوانان قبل از ازدواج و در نهایت آموزش مسائل جنسی به کودکان را از جمله خدمات قابل ارائه در کلینیک سلامت جنسی زنجان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه صحبت در مورد مسائل جنسی در برخی موارد ضد ارزش تلقی می‌شود، ادامه داد: بحث راز داری یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر جهان به سمت کاهش درمان از طریق بستری کردن بیمار حرکت می‌کند، افزود: راه‌اندازی کلینیک سلامت روان جامعه نگر، کاهش عود بیماری، کاهش بستری درمانی و کاهش هزینه‌های درمان را در پی خواهد داشت.

وی ویزیت و کنترل بیماران، پیگیری تلفنی بیماران، آموزش خانواده‌ها به منزله پیگیری مشکلات اجتماعی بیماران، آموزش پزشکان عمومی و آموزش مهارت‌های زندگی را از جمله خدمات قابل ارائه در کلینیک روان جامعه نگر عنوان کرد.

عطاری مقدم اضافه کرد: متخصص روان پزشکی، دکترای روانشناسی بالینی، پزشک عمومی دوره دیده، کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی، ، کارشناسی ارشد ، مددکار اجتماعی پرستار و درمان گر را از جمله متخصصان مستقر در کلینیک سلامت روان جامعه ‌نگر اعلام کرد.

در ادامه این مراسم رئیس کلینیک سلامت روانی اجتماعی دانشگاه شاهد آمار طلاق را در استان زنجان یک طلاق به ازای 9.4 ازدواج اعلام کرد و افزود: باید به پیامدهای بعد از طلاق هم توجه کرد.

کاظم فروتن با اشاره به سرمایه‌گذاری غرب برای سست کردن بنیان خانواده‌ها در ایران تصریح کرد: راه‌اندازی کلینیک سلامت جنسی به حل مشکلات به وجود آمده ناشی از این تلاش‌ها، کمک شایان توجهی می‌کند.

وی به تصورات رایج در جامعه اشاره کرد و گفت: همه مشکلات اقتصادی و شغلی را از دلایل عمده طلاق می‌دانند و از مشکلات دیگر از جمله اختلالات جنسی غفلت می‌کنند در حالیکه دلیل اصلی طلاق همین مسئله است.

رئیس کلینیک سلامت روانی اجتماعی دانشگاه شاهد تصریح کرد: طلاق‌های به وجود آمده در جامعه از ازدواج‌ها آغاز می‌شود چرا که اغلب مردم به دنبال همسر مناسب هستند بدون اینکه خود را برای همسر مناسب بودن آماده کرده باشند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول