اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

مردم سرگردان گرفتن خدمات سلامت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان علت سرگردانی مردم در بحث دریافت خدمات سلامت را ناشی از عدم نهادینه شدن فرهنگ سیستم ارجاع در جامعه است.

مردم سرگردان گرفتن خدمات سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز تصویربرداری آرا سنندج اظهار کرد: 50 درصد از عوامل تاثیرگذار بر بحث سلامت، مسائل اجتماعی است و 50 درصد دیگر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آن برنامه دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بخش خصوصی مکمل تحقق برنامه‌های دید سلامت‌نگر مجریان و متولیان امر سلامت است که در قالب ارائه خدمات در بخش‌های خصوصی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ارائه خدمات از سوی پزشکان و پیراپزشکان اما باز هم مردم ناراضی هستند و به دنبال دریافت خدمات سلامت می‌گردند.

قدیمی نهادینه نشدن سیستم ارجاع و پزشک خانواده را از دلایل اصلی این مهم عنوان کرد و گفت: اگر چه این سیستم از سال 84 آغاز شده است اما نتوانسته‌ایم به خوبی آن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان سیستم ارجاع را در کنار پزشک خانواده دیده است که نهادینه کردن ارائه خدمات از این کانال مستلزم ورود بخش خصوصی و همکاری همه جانبه آنان با بخش دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از رسانه‌ها خواست تا آنها هم دانشگاه و بخش خصوصی مرتبط با این قضیه را یاریگر باشند و در زمینه نهادینه کردن سیستم ارجاع و پزشک خانواده اطلاع‌رسانی کنند.

قدیمی این سیستم را نیاز واقعی مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خواند و گفت: با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از سیستم، نارضایتی‌ها و سرگردانی‌ها از بین خواهد رفت.

وی در ادامه با اعلام آمادگی حمایت دانشگاه علوم پزشکی از بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان، گفت: اما باید بخش خصوصی پیش‌بینی هر دو بخش سلامت و درمان را با هم داشته باشد و در هر دو حوزه به مردم خدمات دهد.

قدیمی در پایان گفت: ما تفاوتی بین مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی قائل نیستیم و آنان را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول