اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ایران الگوی ارائه خدمات سلامت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ایران را الگوی ارائه خدمات درست و مناسب در حوزه سلامت عنوان کرد.

ایران الگوی ارائه خدمات سلامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم افتتاح تجهیزات سی‌تی اسکن بیمارستان نوشهر با اشاره به تحولات بنیادین حوزه بهداشت و درمان دو شهرستان گفت: این بخش در نوشهر و چالوس در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: سلامتی از اجزای اصلی توسعه انسانی است و نقطه درخشان توسعه انسانی ارائه خدمات کیفی و موثر در حوزه سلامت است.
محسنی تولیت، تامین منابع مالی، تامین منابع انسانی و ارائه خدمت را چهار رکن نظام ارائه خدمات  سلامت عنوان کرد و ادامه داد: در مجلس هشتم بر اساس توصیه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه پنجم در ماده 32 شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تعریف شد و تولیت سیاست‌گذاری، نظارت و تعیین خط مشی این حوزه به وزرات بهداشت واگذار شد.
وی بیان داشت: در بند ب ماده 34 همین دستور باید از10 درصد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت تزریق شود که بتوان پس از پایان برنامه پنجم سهم 63 درصدی مردم در درمان را به 30 درصد رساند که در ارائه بودجه لایحه 90 دولت این مسئله را پیشنهاد نکرد.
محسنی با اشاره به تامین نیروی متخصص در بخش بهداشت و درمان نیز با اشاره به افق 1404 کشور گفت: ما باید تا پایان این افق به این نیروها دست می‌یافتیم که در بخش پزشکی در حال حاضر به این جایگاه رسیده‌ایم و افرادی متخصص را در اختیار داریم.
فرماندار نوشهر نیز در این مراسم افتتاحیه‌های پی در پی مراکز، خانه‌های بهداشت و بخش‌های ویژه بهداشت و درمان در شهرستان را نشان از خدمات گسترده در این بخش عنوان کرد.
محمدعلی قمی اویلی ادامه داد: کمبود برخی از نیروهای متخصص به ویژه در رادیولوژی، قلب و ارتوپدی باید مورد پیگیری قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر نیز با اشاره به نیاز غرب مازندران به لحاظ جمعیت بالای ثابت و شناور به بخش های ویژه گفت: علاوه بر افزایش فضاهای درمانی باید تجهیزات لازم در این زمینه در اختیار متخصصان باشد تا از اعزام بیماران به شهرستان‌های اطراف و تهران جلوگیری شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول