اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

افتتاح مرکز بین‌المللی خدمات گردشگری سلامت در پایانه مرزی جلفا

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همزمان با عملیاتی شدن محدوده منطقه آزاد ارس و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی مرکز بین‌المللی خدمات گردشگری سلامت در پایانه مرزی جلفا راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح مرکز بین‌المللی خدمات گردشگری سلامت در پایانه مرزی جلفا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عادل نجف‌زاده اظهار کرد: گردشگری و بهره‌برداری صحیح از توانمندی‌های این عرصه از رویکردهای اصلی سازمان است و گردشگری سلامت نیز در راستای تحقق جامعه سالم و توسعه اقتصاد پویا مورد توجه سازمان است.

وی با بیان اینکه سلامت گردشگران تضمین کننده توسعه این صنعت است، تصریح کرد: همه ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر به نقاط گردشگری و تاریخی و تفریحی منطقه آزاد ارس سفر می‌کنند و لازمه تداوم ارتباط با مخاطبان ایجاد فضاهای امن است.

تردد روزانه بیش از 5 هزار نفر در روزهای عادی از پایانه‌های مرزی جلفا

وی ضمن بیان اینکه تردد روزانه بیش از 5 هزار نفر در روزهای عادی از پایانه‌های مرزی این منطقه بر حساسیت سلامت جامعه می‌افزاید، افزود: برای کنترل سلامتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با نخجوان در پایانه مرزی جلفا نخستین مرکز بین‌المللی خدمات گردشگری سلامت راه‌اندازی می‌شود.

وی موضوع انتقال ارزش‌های فرهنگی را در گردشگری سلامت، حائز اهمیت دانست و گفت: هر بیماری که در استان درمان می‌شود می‌تواند به‌عنوان یک مبلغ برای ایران اسلامی و منطقه عمل کند و این موضوع برای کشور ما دارای اهمیت فراوانی است.

وی، توریسم درمانی را موضوعی فرابخشی و نیازمند همیاری همه نهادهای مرتبط دانست و گفت: باید بتوانیم در سطح منطقه، خدمات متنوع درمانی را برای افراد مختلف با توانایی‌های متفاوت تعریف کنیم.

راه‌اندازی همزمان مرکز درمانی تخصصی ناباروری ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس راه‌اندازی همزمان مرکز درمانی تخصصی ناباروری ارس را در راستای ایجاد یک برنامه منسجم برای پذیرش بیماران خواند که می‌تواند علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی، افزایش رفاه اجتماعی و رضایت گردشگران سلامت را به دنبال داشته باشد.

نجف‌زاده دانشجویان علوم پزشکی پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز را توسعه بخش امر گردشگری سلامت دانست و گفت: هم اکنون بیش از 4 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه آزاد ارس مشغول به تحصیل هستند و از این بین بیش از 500 دانشجو در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رشته‌های دکتری عمومی، phd و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

وی افزود: طبق توافقات انجام یافته جهاد دانشگاهی نیز با راه‌اندازی مرکز ناباروری و رویان و یک دانشگاه تک جنسیتی مختص بانوان در کنار پنج دانشگاه و مرکز آموزش عالی مستقر شده و تحقیقات و آموزش‌های خود را ازسر می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول