اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه سلامت در تمام شهرها‌/ دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی همگانی می‌‌شو‌د

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه در هر شهری با توجه به معیار جمعیت چندین ایستگاه سلامت دایر می‌شود، گفت: ورزش‌های دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی عمومی همانند پیاده‌روی همگانی می‌شوند.

راه‌اندازی ایستگاه سلامت در تمام شهرها‌/ دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی همگانی می‌‌شو‌د

محمود صیدانلو امروز در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: برای همگانی کردن ورزش برنامه‌ها و پروژه‌های ملی نظیر همایش‌های پیاده‌روی را تدوین کردیم.

وی افزود: چند وقتی است این پروژه‌های ملی در بیشتر شهرهای کشور نهادینه شد تا ورزش از تک بعدی بودن خارج شود.

صیدانلو درباره برنامه‌های دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در سال جدید یادآور شد: امسال نیز سعی داریم این امر را علاوه بر پیاده‌روی به دو رشته ورزشی دیگر دوچرخه‌سواری عمومی و کوهپیمایی عمومی تفکیک کرده تا به صورت ملی و جشنواره‌ای کار خود را آغاز کند.

صیدانلو اذعان داشت: در نخستین گام خود توانستیم نخستین همایش کوهپیمایی ملی را در روز سوم خرداد همزمان با آزادسازی و فتح خرمشهر در تهران و کل کشور برگزار کنیم و در برنامه‌های بعدی به دنبال همایش و جشنواره دوچرخه‌سواری همگانی هستیم.

مدیرکل دفتر گسترش و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در زمینه ایستگاه سلامت در شهرستان‌ها تصریح کرد: با ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها درصدد هستیم تا حداقل در هر شهرستان و شهر با توجه به شاخص جمعیت چند ایستگاه سلامت دایر کنیم البته مربی و تجهیزات لازم برعهده دفتر گسترش و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بوده و اختصاص مکان نیز برعهده شهرداری‌ها خواهد بود.

وی با تاکید اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان در ورزش همگانی و توسعه آن نقش اساسی دارند، گفت: یکی از ابعاد ورزش همگانی شرکت دانشجویان در این امر است زیر دانشجویان اقشار پرتلاشی هستند که می‌توانند با دانش و علاقمندی خود به ورزش و گسترش آن کمک زیادی کرده و باعث ترویج آن شوند.

وی اضافه کرد: در واقع المپیادهای ورزشی نشان‌دهنده گسترش ورزش همگانی بین افراد مختلف جامعه است البته امیدواریم با تلاش مسئولان دانشگاهی شاهد تعدد رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌های فعال و پایه موثر در بحث سلامت باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر سهم دانشگاه‌ها در گسترش ورزش همگانی بیان داشت: انتظار ما این است تا دانشگاه‌ها نقش دانش‌افزایی ورزش همگانی را به خوبی ایفا کنند یعنی بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم برای فراگیر کردن ورزش که همه مردم در سبد و برنامه‌ریزی‌های‌شان ورزش را به عنوان یک عنصر جدی در زندگی خود قرار دهند.

صیدانلو اذعان داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش خود را در بحث ورزش و سلامت بیش از دیگر بخش‌ها به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول