اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان خبر داد

ارائه خدمات ارزیابی سلامت به 700 زن سرپرست خانوار کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد کردستان از ارائه خدمات ارزیابی سلامت به بیش از 700 زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

ارائه خدمات ارزیابی سلامت به 700 زن سرپرست خانوار کردستان

فرخ ذره‌بینان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات فردی، بررسی سوابق پزشکی، معاینات جسمانی از قبیل سر و گردن، قفسه سینه، شکم، استخوان‌ها، مفاصل و انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی همچون سنجش هموگولوبین، قند خون، چربی خون و آزمایش‌های خاص همچون بررسی عملکرد کلیوی از دیگر برنامه‌های مورد توجه در اجرای این طرح است.

به گفته رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد کردستان، این 700 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد از نظر معاینه فیزیکی پستان و در صورت لزوم انجام ماموگرافی افراد زیر 40 سال و به صورت روتین 40 سال به بالا نیز مورد بررسی و معاینات قرار می‌گیرند.

ذره‌بینان خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سلامت عمومی، شناسایی عوامل خطر بیماری‌های قلبی، عروقی سرطان از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار و اطلاعات پزشکی بیشترین میزان مرگ و میر بعد از حوادث قلبی عروقی ناشی از سرطان است، خاطر نشان کرد: انجام تست‌های غربالگری به منظور کاهش و جلوگیری از بروز این بیماری جزو اصلی‌ترین اقدامات است.

به گفته وی انجام این‌گونه آزمایشات در تشخیص زودهنگام بیماری و جلوگیری از گسترش آن نقش مهمی دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان و امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان خاطر نشان کرد:‌ جامعه هدف ما در‌ اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار 35 تا 60 سال هستند.

ذره‌بینان افزود:‌ محل اجرای این طرح در کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت و در صورت نیاز بیماران برای درمان به بیمارستان توحید سنندج ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ پزشک عمومی، متخصص زنان، متخصص جراح عمومی و بخش‌های پاراکلینیک در این طرح فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان در ادامه به بهره‌مندی 186 بیمار خاص از خدمات بیمه‌ای و بیمه مکمل این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 4 میلیارد و 339 میلیون و 309 هزار ریال به این افراد کمک شده است.

ذره‌بینان از پرداخت وام 20 میلیونی به بیماران خاص زیرپوشش این نهاد خبر داد و افزود: بیماران خاص می‌توانند با ارائه مدارک که بیماری آنان را مشخص کند از مزایای وام 20 میلیون ریالی این نهاد بهره‌مند شوند.

به گفته وی 80 درصد بیماران خاص زیرپوشش این نهاد در کردستان ساکن شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان هستند.

انتهای پیام/م10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول