اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت:

پزشک خانواده ابزار اصلاح نظام سلامت کشور است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ابزار اصلی اصلاح نظام سلامت در کشور است.

پزشک خانواده ابزار اصلاح نظام سلامت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد شریعتی ظهر امروز در کنگره سراسری پزشک خانواده که در سالن همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده به فرمان رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان در بخش سلامت پیش رفته و سلامت را از توجه به یک فرد در خانواده به کل جامعه تعمیم می‌دهد.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده افزود: نظام ارجاع از داخل خانواده‌ها شروع شده و به مراکز بهداشتی درمانی منتهی می‌شود و برای اجرای آن در حوزه شهری، نیازمند کمک و حمایت بخش‌های مختلف و مرتبط شهری در حوزه سلامت هستیم.

وی در ارتباط با کار اصلی و هدف برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سبب سالم کردن شخص بیمار و از بین بردن استعداد ابتلا به بیماری در فرد سالم می‌شود.

شریعتی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده یک برنامه کلی‌نگر است و به دنبال ریشه‌یابی علل بیماری در روش زندگی افراد جامعه است و رهبری اجتماعی و تغییر رفتار افراد در حوزه بهداشت و سلامت را برعهده دارد.

قائم‌مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت تأکید کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الزاماتی دارد که اگر تأمین نشوند، این طرح به انجام نمی‌رسد و در صورت اجرا نیز، خاصیت اصلی خود را به ‌عنوان ابزار اصلی نظام سلامت کشور از دست می‌دهد.

وی از هزینه‌های فزاینده درمان و انتظارات فزاینده مردم به‌ عنوان نیروهای محرکه برای اصلاحات در بخش سلامت یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح نتایج بسیار خوبی برای حوزه سلامت جامعه دربر دارد، باید نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد آن و شفاف‌سازی اهداف و ارزش‌های آن اقدام کرد.

قائم‌مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با مشکلات موجود در بخش سلامت تصریح کرد: بیمارستان‌محوری، نبود منابع و نفوذ کافی در حوزه سلامت، بی‌عدالتی در پرداخت‌ها، نبود مشارکت پزشک در ریسک تحمیلی هزینه‌های اضافی بر بخش از جمله مشکلات موجود در بخش سلامت جامعه است که نشان دهنده لزوم اجرای کامل برنامه پزشک خانواده در کشور است.

وی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح شهری و روستایی را از برنامه‌های چشم‌انداز نظام سلامت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: چشم‌انداز نظام سلامت در سال 1404 کشور، برخورداری مردم از بالاترین سطح سلامت است که با استراتژی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع محقق می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول