اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

استکبار بداند اگر جلوی دین مردم بایستد جلوی همه دنیای آنها می‌ایستیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام گفت: استکبار بداند اگر جلوی دین مردم بایستد جلوی همه دنیای آنها می‌ایستیم.

استکبار بداند اگر جلوی دین مردم بایستد جلوی همه دنیای آنها می‌ایستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌ اول نماز جمعه شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به روایاتی در ارتباط با دیدار اموات از خانواده خود گفت: اموات به هر میزان که اعتقاد داشته باشند با خانواده خود دیدار می‌کنند.

امام جمعه شهرری با اشاره به نحوه دیدار اموات با خانواده اظهار داشت: بر اساس روایتی از معصومین علیهم‌السلام میت به صورت یک پرنده هنگام غروب آفتاب بر روی دیوار خانه خود نشسته و خانواده خود را زیارت می‌کند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که میت به زیارت خانواده خود می‌آید، اگر آنها را در حال قرائت قرآن و اعمال نیکو و پسندیده ببیند بسیار خوشحال می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به درخواست اموات از خانواده گفت:‌ اموات همواره از خانواده خود می‌خواهند که به آنها کمک کرده و با اعمال نیک، خیرات و ... برای آنها توشه بفرستند و امیدواریم با مطالعه این موارد از خواب غفلت بیدار شده و تلاش کنیم تا دست خالی از این دنیا نرویم.

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) عنوان داشت: امام موسی کاظم (ع) نیمی از عمر خود را در زندان‌های بسیار سخت و دشوار به سر بردند.

وی اضافه کرد: امام موسی کاظم (ع) در زندان آخر خود به هارون پیام می‌دادند و در پیامی ‌فرمودند «یک روزی که برای بنده به سختی می‌گذرد برای تو نیز می‌گذرد اما توجه داشته باش این روز که برای من می‌گذرد برای تو نیز ماندگار نمی‌شود و در روز قیامت ما به هم می‌رسیم و معلوم می‌شود زیانکار کیست.»

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به 27 ماه رجب سالروز بعثت رسول مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر اعظم (ص) که برای اخلاق مردم به بعثت رسیدند، تاکید بسیاری بر اخلاق داشتند.

خطیب جمعه شهرری با تاکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) برای احیا و تکمیل اخلاق مبعوث شدند، بیان داشت: اگر کسی به حق و حقوق و مال مردم ظلم نکند در حقیقت اخلاق نبوی را احیا کرده است.

وی با بیان اینکه مومن سه حرمت جان، مال و آبرو دارد، عنوان کرد: آبروی کسی را ریختن و تجاوز به مال و ناموس مردم کردن، عدم رعایت اخلاق اسلامی است و متخلف یا متخلفان باید فردای قیامت پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب زنده و شاداب بودن و همچنین سلامت را از شاخصه‌های مجلس برشمردند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه روح همه این شاخصه‌ها توجه به قانون و قانون‌گرایی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند «قوای سه‌گانه باید در رعایت قانون پیشگام باشند» چرا که مردم به مسئولان توجه می‌کنند و اگر آنها قانون را رعایت کنند مردم نیز از قانون پیروی خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه شهرری با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبری در دیدار اخیر ایشان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این بیانات دو ویژگی زنده بودن و سالم بودن در روح سخنان رهبری مشهود بود و ایشان وکلای مردم را به قانون و قانونگرایی توجه دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از مسئولان خواستند که با حفظ و اجرای قوانین الگویی برای ملت ایران در نظامی اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و دستگیری تروریست‌های دانشمندان هسته‌ای ایران موفق بوده و نشان دادند تروریست‌ها و کسانی که به ناحق خون افراد بی‌گناه را می‌ریزند بالاخره به دام خواهند افتاد و فرار کردن از قانون خداوند بی‌فایده بوده و ظالمان باید پاسخگو باشند.

امام جمعه شهرری با اشاره به آرایش جدید دشمنان اسلام در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی که تا دیروز جنایت و ترورهایی را انجام داده و با وقاحت اعلام می‌کردند که این اقدام از سوی ما صورت گرفته است در حال حاضر نیز عوامل این رژیم با همکاری القاعده در برخی از کشورهای منطقه دست به خاک و خون کشیدن شیعیان به‌ویژه در فلسطین، سوریه، لبنان و ... می‌زنند و از سویی خواهان حقوق بشر هستند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه در عربستان و بحرین جنایت‌های فراوانی صورت می‌گیرد حرفی از حقوق بشر در این کشورها به میان نمی‌آورند، استکبار جهانی هر کجا که به نفع آنها باشد و منافعی برای آنها وجود داشته باشد آنجا را حامی حقوق بشر دانسته و هرکجا که منافع آنها در خطر باشد فاقد حقوق بشر می‌دانند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم غیور ایران اسلامی همواره پای انقلاب، آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و استکبار بداند اگر جلوی دین مردم بایستد جلوی همه دنیای آنها می‌ایستیم.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول