اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

عزت جمهوری اسلامی ایران مشکل استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌جام گفت: مشکلی که استکبار امروز با ایران دارد عزت است و راز بقای انقلاب ما نیز همین عزت است.

عزت جمهوری اسلامی ایران مشکل استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام علی موسوی‌فر در سالروز وفات حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اسلام با بعثت پیامبر اکرم(ص) شروع و با خون حسین(ع) ماندگار شد و در این ماندگاری یکی از افرادی که نقش بسیار مهمی ایفا کرد حضرت زینب(س) بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این حضرت با ایراد سخنرانی‌ها و خطابه‌های بسیاری بعد از واقعه کربلا توانستند این واقعه را در افکار عمومی آن زمان تثبیت کردند.

امام جمعه تربت‌جام یادآور شد: نهضت عاشورا یک نهضت الهی بود که با رهبری امام حسین(ع) ادامه پیدا کرد اما امر مهم دیگر در یک نهضت مسئله رهرو است.

موسوی‌فر ادامه داد: حضرت زینب(س) با رهروی واقعی و پیروی مطلق از راه اباعبدالله و ایفای نقش خود به بهترین وجه ممکن سبب شد تا ابد باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا و حضرت زینب الگوهای بزرگ تمام بشر هستند، خاطرنشان کرد: رفتار این بزرگواران باید الگوی هم زنان و هم مردان قرار بگیرد.

امام جمعه تربت‌جام افزود: یکی از خصوصیات مهم حضرت زینب(س) عزت این حضرت است که با اینکه به عنوان یک اسیر یک کاروان را رهبری می‌کرد، عزت و غرور خود را حفظ کرد.

موسوی‌فر با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله بسیار مهم دینی و سیاسی است، ادامه داد: حضرت زینب با حفظ حجاب و عفاف خود در تمام مدت قیام و اسارت و بعد از آن اهمیت این مسئله را تثبیت و نهادینه کردند.

امام جمعه تربت‌جام افزود: درباره هر یک از صفات این بزرگوار باید ساعت‌ها حرف زد و شاید بعد از آن نیز نتوان حق مطلب را ادا کرد، ولی صفاتی مانند مجاهدت، عبادت استقامت و پایداری هستند که جزو صفات اصلی شخصیت این حضرت هستند، بسیار بارزند.

وی در ارتباط با الگوبرداری درست ایرانیان از شخصیت این بزرگوار اظهار کرد: مشکلی که استکبار امروز با ایران دارد عزت است و راز بقای انقلاب ما نیز همین عزت است.

موسوی‌فر با اشاره به نقشه استعماری دشمن در ترویج بی‌حجابی یا بدحجابی برای کشاندن جوانان به فحشا و بی‌بند و باری و منکرات ادامه داد: جوانان باید با الگو قراردادن حضرت زینب، در زمینه حفظ حجاب و عفاف خود کوشا باشند تا توطئه‌های دشمنان مغلوب شود. 

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول