اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

پیروزی ایران در عرصه‌‌های سیاسی شکست بزرگ استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: پیروزی ایران در عرصه‌های سیاسی، شکستی بزرگ برای استکبار جهانی است.

پیروزی ایران در عرصه‌‌های سیاسی شکست بزرگ استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران اظهار کرد: نهال زندگی در سرزمین خانواده می‌روید، از این جهت پیشوایان دینی خود پیش‌گام در این امر مهم بوده‌اند و دیگران را توصیه و سفارش به توجه به خانواده کرده‌اند.

وی محبت به فرزندان و اعضای خانواده، رعایت عدالت در خانواده، هدایت و تربیت فرزندان، تعلیم و آموزش احکام، اخلاق و مسئولیت‌های اجتماعی را از سیره تربیتی امامان معصوم به ‌ویژه امام موسی ‌بن جعفر(ع) عنوان کرد.

تاجی به فلسفه بعثت پیامبران اعظم اشاره کرد و اعتلای کلمه حق، ایجاد فضای توحیدی، گسترش عدالت، برقراری روابط صحیح انسانی، هدایت انسان‌ها، تشکیل حکومت اسلامی و حاکم ‌کردن ارزش‌های الهی و اخلاقی را از جمله فلسفه‌های بعثت برشمرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مردان و زنان راست‌قامت هستند که با کار و تلاش خستگی‌ناپذیر گنج‌های ارزشمند را از دل آب و خاک بیرون آورده و فراروی آدمیان می‌نهند.

خطیب جمعه چناران افزود: کشاورزی راه و رسم دست‌یابی به گنج‌های گران نهفته در آب و خاک و مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین کاری بوده که تاکنون بشر به آن دست پیدا کرده است، به همین علت بیشتر پیامبران، ائمه و بندگان شایسته خدا کشاورز بودند از این‌رو باید همواره کوشید تا بهترین روش‌ها، دانش‌ها، تجربه و مدیریت را در این بخش به کار بست.

تاجی افزود: با توجه به اینکه لطف الهی امسال شامل حال کشاورزان شهرستان شده است و نزولات جوی به خوبی باریده، کشاورزان با پرداخت زکات شکر عملی این نعمت را به جای آورند.

وی با اشاره به تحولات جهان و منطقه، پیروزی ایران در عرصه سیاسی را شکستی بزرگ برای استکبار جهانی دانست.

امام جمعه چناران با اشاره به سخنان نماینده سازمان ملل در امور سوریه به ایفای نقش توسط ایران در تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که ایران می‌تواند نقش اساسی در تحولات سوریه داشته باشد، از سوی دیگر معافیت بسیاری از کشورها از تحریم‌های نفتی ایران توسط آمریکا بود که از زمان تشدید تحریم‌ها تاکنون نزدیک به 20 کشور را از این قاعده معاف کرده است.

تاجی افزود: از طرف دیگر در آستانه مذاکرات هسته‌ای مسکو با گروه 1+5 طرف مقابل تمام شرایط ایران را برای ادامه گفت‌وگوها پذیرفت.

وی اعطای نشان آزادی آمریکا به رئیس رژیم صهیونیستی را شوخی مسخره‌ای دانست و گفت: رئیس‌ جمهور آمریکا در آستانه انتخابات به جهت خوش خدمتی رژیم صهیونیستی این کار را انجام داده است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس ضمن گلایه از افزایش قیمت نان بدون اطلاع قبلی از نمایندگان خواست با وضع قوانین کارآمد جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شود تا محرومان و نیازمندان جامعه بیشتر از این در تنگنا و سختی معیشت قرار نگیرند.

تاجی با اشاره به شهادت موسی‌ بن جعفر(ع) به سیره تربیتی آن امام معصوم اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین حجت‌های الهی و انسان‌های کامل ‌هستند که تمام فضایل معنوی و کمالات الهی به نحو کامل در وجود آنها فعلیت یافته و نمونه‌های عینی کمال هستند، پس جامعه و فرد باید برای رسیدن به کمال از آنها پیروی کرده و به آنها اقتدا کنند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول