اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه:

حضرت زینب (س) درس استکبارستیزی را به بشریت داد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه گفت: سیره زینب(س) به ما می‌آموزد در برابر استکبار نباید میدان را خالی کرد.

حضرت زینب (س) درس استکبارستیزی را به بشریت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم فریبا علاسوند در کنگره ملی حضرت زینب(س) که پنجشنبه‌ شب در تالار قدس مدرسه عالی فقه امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار داشت: سراسر زندگی و سیره حضرت زینب(ص) برای کسانی که طالب حق و آزادگی باشند، درس است.

وی ادامه داد: خطبه حضرت زینب(س) در شام و کوفه سرشار از معارف الهی است که با درس گرفتن از آن می‌توان مسیر رضای الهی را برای یک جامعه روشن ساخت.

عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه خاطر نشان کرد: یکی از درس‌های مهمی که از خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و خطاب‌های این بانوی بزرگوار به عبیدالله می‌توان گرفت این است که همیشه بینش سیاسی و علم نمی‌تواند موجب سعادت یک انسان و درست حرکت کردن او در جریان فتنه‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه تقوا شرط لازم بصیرت است افزود: آن‌طور که از آموزه‌های مکتب حضرت زینب(س) برمی‌آید، اگر انسان در گناه اصرار ورزد و توبه نکند، نمی‌تواند در پیمودن مسیر حق همواره پایدار بماند.

علاسوند گفت: در واقع یک گناه، یک نقطه سیاه در قلب انسان پدید می‌آورد و اگر انسان به این نقطه بی‌توجه باشد، به تدریج تمام قلب او تاریک شده و جایی برای عشق به حقیقت در آن نمی‌ماند.

وی اذعان داشت: در این حال قلب انسان دیگر ظرفیت تابش نور را ندارد و چشم‌ها نیز از دیدن حقیقت ناتوان می‌شوند.

عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه با اشاره به اینکه خطبه حضرت زینب(س) در کوفه تذکر به مردم آن زمان بود ابراز داشت: در شام اوضاع متفاوت بود و حضرت زینب(س) مجبور بود بسیاری از معارف دینی و توحیدی را از ابتدا به مردم آموزش دهد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در شام، بنی‌امیه را در مرکز خلافتشان و در حالی که در پیروزی ظاهری غوطه‌ور بودند، تحقیر کرد و این موضوع نشان می‌دهد پیروزی و عزت واقعی در دستان خداوند است.

علاسوند افزود: روش برخورد حضرت زینب(س) با بنی‌امیه می‌تواند برای ما درس بزرگی باشد تا به این مسئله توجه کنیم که گاهی استکبار قدرت‌نمایی می‌کند اما در همان حال در حال پنهان کردن ضعف‌های خود است و ما نباید از این قدرت‌نمایی‌ها هراسی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) به ما نشان داد که اهل حق پیروز هستند حتی اگر در ظاهر شکست بخورند و اهل باطل شکست خورده‌اند حتی اگر به پیروزی‌های ظاهری دست پیدا کنند.

عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه ابراز داشت: پیش‌بینی حضرت زینب(س) از روند تاریخی اسلام در کلام وی به زیبایی بیان شده و پیش‌بینی ایشان این بود که هر چه از تعداد اهل حق در مبارزه با باطل کم شود، باز هم این جریان زنده بوده و در نهایت پیروز میدان خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیره حضرت زینب(س) به ما نشان می‌دهد که چنگ و دندان نشان دادن عده‌ای ظلم‌‌پیشه نباید ما را از ادامه مسیر منصرف کند و اسباب و ابزار اهل باطل هر اندازه قوی باشد، در مقابل قضا و قدر الهی هیچ قدرتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول