اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

وقایع سوریه توسط استکبار برای نجات صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: توطئه آمریکا و اروپا در سوریه در حمایت از صهیونیست‌ها و برای نجات این رژیم جعلی از سراشیبی سقوط صورت می‌گیرد.

وقایع سوریه توسط استکبار برای نجات صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سعیدی که در سال 1349 به‌دست ماموران ستم‌شاهی پهلوی به شهادت رسید، اظهار کرد: شهید آیت‌الله سعیدی از مریدان و دوستداران حقیقی حضرت امام‌خمینی(ره) بود و خطاب به ماموران و عوامل رژیم ‌شاه گفته بود به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.

خطیب جمعه مهربان به نقش آیت‌الله سعیدی در مبارزه با رژیم پهلوی اشاره کرده و افزود: شهید آیت‌الله سعیدی با آغاز نهضت امام‌خمینی(ره) در 1341 به همراه بسیاری از روحانیون و مردم به فداکاری و مجاهدت در راه اسلام پرداخت و از تصمیم و عزم راسخ امام برای قیام و قدرت عجیب و عظیم ایمان و توکل امام نیروی تازه گرفت.

وی افزود: این شهید والامقام راه سراسر مبارزه و خطر را با میل و اشتیاق انتخاب کرد و از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکرد، به فعالیت‌های مختلف پرداخت به گونه‌ای که چند بار توسط عوامل ساواک دستگیر شد.

جلیلی اظهار کرد: در اردیبهشت 1349 پس از آنکه رژیم شاه از سرمایه‌گذاران آمریکایی دعوت کرد تا به اصطلاح در ایران سرمایه‌گذاری کنند و در واقع در یک حرکت استعماری، اقتصاد ایران را کاملًا در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهند، علمای حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه‌ای مردم را از این خطر بزرگ مطلع ساختند.

وی افزود: در این میان آیت‌الله محمدرضا سعیدی علیه استعمارگران دست به فعالیت‌های شدیدی زد و با انتشار اعلامیه‌ای به زبان عربی خطاب به علمای کشورهای اسلامی، آنها را دعوت به قیام و مخالفت کرد، رژیم شاه که از حرکت پرخروش ایشان به وحشت افتاده بود، وی را دستگیر و در قزل‌قلعه زندانی کرد و این عالم مجاهد چهارشنبه 20 خرداد 1349 تحت شدیدترین شکنجه‌ها به شهادت رسید.

امام جمعه مهربان به روز جهانی صنایع‌دستی اشاره کرده و فرش دستباف منطقه مهربان را یکی از صنایع‌دستی ممتاز و نمونه در ایران و  جهان دانست و تاکید کرد: فرش دستباف مهربان با توجه به جایگاه ممتازی که دارد نیازمند حمایت مسئولان و مدیران دست‌اندرکار است.

خطیب جمعه مهربان، لزوم صیانت و حمایت مسئولان از فرش دستباف مهربان را یادآور شد و با اشاره به ثبت ملی فرش مهربان اظهار کرد: باید با اعطای تسهیلات کم‌بهره همچنین حمایت‌های بیمه‌ای از کاهش آمار تولید فرش در منطقه جلوگیری کرد.

جلیلی در ادامه با گرامیداشت 23 خرداد، سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام(ره)، لزوم تحول در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز خوشبختانه تولید علم و تکنولوژی در دانشگاه‌های کشور روزافزون شده است و با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است باید تلاش شود تا اشاعه و گسترش دین در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی و ضروری جامعه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: باید در خصوص علوم مادی‌گرایانه به‌ویژه در علوم انسانی تغییر محتوا داده شود و مسئولان دانشگاهی به منظور حفظ و توسعه فضای دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها تلاش مضاعف کنند، اگر چه فلسفه دانشگاه‌ها در خدمت علم بودن است ولی باید توجه داشت که تناقضی بین تولید علم و تبلیغ دین اسلام وجود ندارد.

جلیلی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرده و افزود: توطئه آمریکا و اروپا در سوریه در حمایت از صهیونیست‌ها و تلاش‏‌هاى قدرت‏‌هاى بیگانه براى اداره جریانات معارض و تقویت آنها در مسیر جنگ‏افروزى در ابعاد دیپلماتیک و نظامى از جمله رویدادهای مهم منطقه است که باید به دقت توسط مردم سوریه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهربان اظهار کرد: در مصر نیز کوشش‏‌هایى براى کنترل جریان انقلابى در جریان است و تلاش براى نجات مبارک از مرگ از سوى دادگاه، شاید مقدمه‏‌اى براى تطهیر احمد شفیق باشد ضمن آنکه بحرین نیز هنوز زیر فشار جنایتکاران حاکم متلاطم است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام‌خمینی(ره) و با قدردانی از اهالی شهرها و روستاهای منطقه مهربان برای برگزاری باشکوه مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) همچنین اعزام کاروان زائران از منطقه مهربان برای شرکت در حرم مطهر امام راحل(ره)، به 24 سال مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و افزود: مقام معظم رهبری به شایستگى توانسته‏‌اند سکان انقلاب اسلامى را هدایت کنند و اگر بخواهیم مرورى بر درایت‏ها و مدیریت‏‌هاى معظم‌له داشته باشیم، ده‌ها و صدها کتاب هم جوابگو نیست.

جلیلی افزود: اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم، اگر بحران‏‌هاى داخلى و خارجى مهار و مدیریت شده است، جز عنایت‏‌هاى الهى و تدبیر مقام معظم رهبرى نمی‌توان دلیل دیگرى براى آن پیدا کرد، دشمنان نظام از این همه درایت و هوشمندى انگشت حیرت به دهان گرفته‏‌اند.

امام جمعه مهربان تاکید کرد در طول 23 سال گذشته مقام معظم رهبری به‌عنوان سکاندار کشتى انقلاب اسلامى، با وجود توفان‌هاى تند سیاسى در منطقه و جهان، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده‌اند و اکنون هوشیارى، توانمندى و درایت رهبر معظم انقلاب در استمرار راه امام(ره) و ارتقاى جایگاه جمهورى اسلامى ایران در جهان بر کسى پوشیده نیست.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله مشکینی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، به روح مطهر و پرفتوح آن عالم وارسته درود و صلوات فرستاد.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول