اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بی‌حجابی پدیده مورد انتظار استکبار است/متولیان امر با‌ جدیت ‌برخورد کنند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: بی‌حجابی و بدحجابی از مظاهر زشت در جامعه اسلامی است که مورد اقبال و خواست دشمنان قسم خورده ملت ایران است.

بی‌حجابی پدیده مورد انتظار استکبار است/متولیان امر با‌ جدیت ‌برخورد کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در گردهمایی بانیان امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار داشت: متولیان امر باید به صورت جدی با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه برخورد کنند و اجازه ندهند ارزش‌های نظام اسلامی و مبانی اعتقادی جامعه ما به خاطر برخی سهل‌انگاری‌ها زیر سئوال برود.

وی ضرورت مقابله با چنین مظاهر زشت را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه باید با هوشیاری و ظرافت کامل در کنار کارهای فرهنگی اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ظواهر زشت بدحجابی و بی‌حجابی را انجام داد تا در جامعه همه در مقابل چنین شرایطی احساس مسئولیت کنند.

عاملی از اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما خواست تا با تولید برنامه‌های متنوع در این حوزه به ویژه تقویت امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در سطوح مختلف این اصل را در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: نباید در فصل گردشگری به مسافران و گردشگران فرصت بی‌توجهی به امر حجاب داده شود بلکه باید با القای شیوه‌ها و اصول اساسی در اخلاق و مسلک باید میهمانان و مسافران ورودی به اردبیل را مقید کنیم تا با حفظ حجاب و عفت کامل در سطح جامعه و شهر رفت و آمد کرده و به گردشگری بپردازند.

وی یکی از خواسته‌ها و پیگیری اصلی دشمنان اسلام را حیازدایی و ترویج بی‌بند و باری در جامعه توصیف کرد و بیان داشت: اساس اسلام به تقوا و حفظ حجاب و حیا و شرم است و اگر در این ارکان خللی وارد شود به یقین عرصه اجتماعی ما دچار تاخت و تاز اندیشه‌های مسموم قرار می‌گیرد.

در ادامه این جلسه استاندار اردبیل به فعالیت چهار پایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این پایگاه‌ها با همت مردم و افراد مؤمن و متدین راه‌اندازی شده تا به صورت محله‌ای و منطقه‌ای با مظاهر فساد به ویژه بدحجابی و بی‌حجابی به انحای مختلف مقابله شود.

سید حسین صابری ضرورت برگزاری جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در فاصله زمانی هر 15 روز یک بار خاطر نشان کرد و افزود: در این جلسات باید راهبردهای اصلی در مقابله با پدیده زشت بدحجابی و بی‌حجابی و برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مورد توجه و دقت قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: دشمن با ناامید شدن از تمام جبهه‌ها امروز با عنصر فساد از نظر اخلاق و رفتار و ترویج خصوصیات شرقی و غربی به سراغ ما آمده است تا شاید هیمنه نظام اسلامی ما را بشکند.

سردار جلیل بابازاده خاطر نشان کرد: مؤمنان و متدینان این شهر حسینی هرگز اجازه نمی‌دهند حجاب و عفت مردم زیر پای برخی از شهوت‌پرستان و شیطان‌صفتان روزگار له و پایمال شود چرا که ما خون داده‌ایم تا بتوانیم ارزش‌ها و حیثیت خود را حفظ کنیم.

وی به آمادگی کامل بسیجیان برای مقابله با مظاهر فساد و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: ما آمادگی داریم به همراه نیروی انتظامی با چنین مظاهر نامبارک برخورد کنیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول