اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

حرکت‌های ضداستکباری ریشه در نهضت امام دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان، ریشه حرکت‌های ضداستکباری در جهان را در نهضت امام‌خمینی(ره) دانست.

حرکت‌های ضداستکباری ریشه در نهضت امام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر حرکت‌های ضداستکباری و ضدصهیونیستی در جهان را ردیابی کنیم به نهضت امام‌خمینی(ره) می‌رسیم.

وی افزود: امروز پس از گذشت 22 سال از رحلت امام‌خمینی، شخصیت، جایگاه و نقش امام(ره) همچنان به‌صورت ویژه در جامعه مشاهده می‌شود و گذشت تاریخ نمی‌تواند نام و آثار او را محو کند.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به جایگاه ماه خرداد در نهضت امام راحل خاطرنشان کرد: آغاز نهضت امام در خرداد سال 42، قیام ملت ایران به‌ویژه مردم قم و بعضی از شهرهای تهران در روز 15 خرداد و اعلام عزای عمومی این روز در تقویم، آزادسازی خرمشهر به‌دست رزمندگان اسلام، عروج روح ملکوتی امام در چهارده خرداد 68 و همچنین انتخاب مقام معظم برای تصدی جانشینی امام و برای تصدی منصب رهبری انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان رهبری از جمله رخدادهای مهم ماه خرداد است.

به گفته وی برای بیان عظمت، شخصیت و ابعاد وجودی امام(ره) نیاز به نوشتن چندین جلد کتاب است و دنیا باید در برابر عظمت امام‌خمینی تعظیم کند.

نمازی اضافه کرد: رسانه‌های غربی پیش از ارتحال امام پیش‌بینی کرده بودند بعد از امام خلاء رهبری در ایران مشهود است و جایگزینی برای ایشان نیست لذا سران دولت‌های غربی و استکبار جهانی چشم طمع به ایران دوخته بودند.

وی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری بلافاصله با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری را برای انقلاب تعیین کردند که در مدت 23 سال گذشته نشان داده رهبری باصلابت و مقتدر است.

وی با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد یادآور شد: رژیم طاغوتی وقتی توضیحی برای بازداشت امام نداشت، شمار زیادی از مردم را به شهادت رساند و در پی آن امام 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول