اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

نمایشگاه فرش، نمایش آثار ملی و هنر ایرانی‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: نمایشگاه فرش، نمایش آثار ملی و هنر ایرانی ا‌ست.

نمایشگاه فرش، نمایش آثار ملی و هنر ایرانی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی استان همدان، محمدباقر آقاعلیخانی در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی استان همدان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها تدبیر بسیار مهمی است که در کاستن مشکلات بافندگان واقعی فرش و رونق این بازار پرتلاطم نقش ارزنده‌ای دارد و تولیدکنندگان را به گسترش این هنر اصیل امیدوار و در افزایش درآمد هنرمندان از طریق صادرات مؤثر است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را بسترسازی ارتقای منزلت شغلی قالیبافان و دست‌اندرکاران صنعت فرش استان، شناساندن پیشینه تاریخی و ابعاد ویژگی‌های منحصر به فرد فرش دستباف برای نسل جدید خواند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: نمایشگاه فرش پیش از آن که نمایشگاهی اقتصادی باشد، نمایش آثار ملی و هنر ایرانی‌ است که از تار و پود آثار به نمایش گذاشته شده در آن می‌‌توان نگاه ریزبین هنرمندان ایرانی را دریافت.

وی فرش دستباف را کالای پیشتاز بازار دنیا خواند و افزود: محوریت و رهبریت بازار دنیا در حوزه فرش دستباف در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

آقاعلیخانی نمایشگاه همدان را در حد بسیار عالی و بین‌المللی در حوزه فرش بیان کرد و اظهار داشت: کیفیت کاری ارائه شده در این نمایشگاه از سطح بالا و ویژه‌ای برخوردار بود که می‌تواند از ویژگی‌های بارز برای نمایشگاه فرش همدان محسوب شود.

در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید غرفه‌داران ضمن معرفی نمونه‌های ارائه شده در نمایشگاه که هر کدام از گوشه‌ای از مملکت پهناور اسلامی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آمده‌اند بخشی از مشکلات و مصائب خود را در راستای تولید فرش دستباف با رئیس ملی فرش ایران در میان گذاشتند.

ششمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف همدان تا 27 خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی30/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول