اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از صنعت فرش چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه مرکز ملی فرش و سازمان صنعت چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: به‌ منظور حمایت از صنعت فرش چهارمحال و بختیاری مرکز ملی فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه مرکز ملی فرش و سازمان صنعت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در نخستین کمیته فرش این استان در سال 91، اظهار داشت: فرش این استان از لحاظ کیفیت، نقش، زیبایی و قیمت در کشور شاخص و صاحب‌نام است.

علیرضا شیخی بر ضرورت حمایت از بافندگان فرش در این استان تأکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش در روستاها و شهرها، شرکت‌ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور تجربه و آشنایی با سلیقه مشتریان از جمله حمایت‌های این سازمان از بافندگان فرش است.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بیشترین بافندگان فرش در این استان هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 40 هزار نفر از بافندگان فرش در این استان در قالب هشت تعاونی فعال فرش سازماندهی شده‌اند.

شیخی با اشاره به سبک‌های بافت فرش در این استان، گفت: سبک بختیاری با استفاده از مواد پشم و پنبه، سبک نائینی با استفاده از مواد کرک و پشم،‌ طرح یلمه که پشم در پشم است و سبک گبه که تماما با استفاده از پشم کار می‌شود.

وی تبلیغات و بازاریابی را از جمله راهکارهای موثر در تثبیت جایگاه فرش این استان در بازارهای خارجی اعلام کرد و گفت: برهمین اساس این اداره‌کل برنامه‌ریزی‌های جامع به‌منظور انجام تبلیغات متناسب با تولیدات فرش این استان در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه فرش این استان در سطح بازارهای خارجی یکی از عوامل مهم بازاریابی فرش را شناخت بازار هدف و سلیقه مصرف‌کننده دانست و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور در شناخت این مسیر بسیار موثر است.

نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال 91 امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره فرش استان، مدیران عامل تعاونی‌های فرش استان و جمعی دیگر از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول