اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان عنوان کرد

فرش اصیل ایرانی نماد معتبر ذوق و هنر ایرانیان

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: در فرهنگ اصیل ایرانی فرش به‌عنوان یک هنر صنعتی همواره نمادی معتبر برای نشان دادن ذوق و هنر ایرانیان بوده است.

فرش اصیل ایرانی نماد معتبر ذوق و هنر ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی پیش‌از‌ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران اظهار داشت: مقوله فرش از دیرباز در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته استاندار کردستان، در فرهنگ اصیل ایرانی فرش به‌عنوان یک هنر صنعتی همواره نمادی معتبر برای نشان دادن ذوق و هنر ایرانیان بوده است.

شهبازی سیاست دولت را تثبیت جایگاه صنعت فرش کشور دانست و اضافه کرد: دولت اقدامات مناسبی را در راستای تثبیت جایگاه صنعت فرش در کشور انجام داده که امید است با به ثمر رسیدن تلاش مسئولان، این صنعت جایگاه واقعی خود را به‌عنوان یک کالای صادراتی ارزشمند به‌دست آورد.

وی تصریح کرد: ارزش افزوده صادرات فرش بسیار قابل توجه است که در صورت گرایش بیشتر خانواده‌ها به این صنعت، علاوه بر ایجاد درآمد، زمینه ارزش‌افزوده بیشتری برای استان و کشور فراهم خواهد شد.

شهبازی یادآور شد: ایران اسلامی همواره و در سطح بین‌الملل در صنعت فرش خوش درخشیده است و این مهم ضرورت توجه بیشتر به این صنعت را نشان می‌دهد.

استاندار کردستان همچنین تولید و فروش فرش را یک منبع درآمد پایدار برای خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد می‌توان تدابیر خاصی را در زمینه اشتغالزایی و ارزآوری این صنعت برای کشور برنامه‌ریزی کرد.

شهبازی در ادامه خواستار تحول در صنعت فرش کردستان شد و بیان کرد: فرش کردستان در چند سال اخیر در جایگاه واقعی خود نبوده و ما مسئولان هم نتوانسته‌ایم آنچنان که باید و شاید از ظرفیت بالقوه و ظرفیت بالای فرشبافان خوش‌ذوق کردستانی استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک و با تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت فرش استان به این هدف راهبردی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول