اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده انجام می‌شود

راه‌اندازی مجتمع سفارش‌پذیری فرش در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی مجتمع سفارش‌پذیری فرش تا یک ماه آینده در کشور خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع سفارش‌پذیری فرش در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدباقر آقاعلیخانی ظهر امروز در نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال 91، اظهار داشت: فرش ایرانی همواره یکی از صادرات سنتی ایران بوده که از دیرباز به دلیل کیفیت بی‌نظیر آن در مواد، طرح، نقش و بافت، مشتریان زیادی در اقصی نقاط جهان داشته است.

وی با بیان اینکه صنعت فرش ایران شهرت جهانی دارد، گفت: صنعت فرش ایران سعی در دستیابی به بازارهای جدید دارد، دولت نیز در زمینه دستیابی فرش ایران به بازارهای جدید و کشف ظرفیت‌های این بازار در آن مناطق، حمایت‌های بسیار مطلوب و ارزشمندی از بخش خصوصی داشته است.

آقاعلیخانی ارزش افزوده فرش ایران را 80 درصد اعلام کرد و گفت: فرش نخستین کالای صادرکننده غیرنفتی در کشور است، بر این اساس اطلاع‌رسانی در فرش بسیار مهم است تا آنجا که علاوه بر صرفه اقتصادی، به صدور فرهنگ ملی و دینی کشور نیز منجر می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فرش به‌عنوان یک مزیت مهم برای کشور نام برد و افزود: بازار داخلی فرش، وضعیت بسیار مطلوبی دارد به گونه‌ای که میزان فروش فرش در کشور به نسبت جمعیت بسیار بالاتر از دیگر ملل جهان است.

وی با تأکید بر اینکه باید به برند فروش در کشور اهمیت داده شود، گفت: در ایران هیچ برندی از کالایی که تولید می‌کنیم، نداریم که این ضعف موجب شده است تا نتوانیم به بازارهای جهانی آنگونه که شایسته است دست یابیم.

آقاعلیخانی با بیان اینکه فرش‌های دستباف صادراتی کشور صد درصد از مواد طبیعی تولید می‏شوند، گفت: اگر قصد دستیابی به بازارهای جهانی را داشته باشیم باید بحث بازاریابی اجتماعی در کشور مطرح شود، اگر اهمیت فرش را در بین تمام اقشار جامعه مطرح کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‎شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایجاد یک مجتمع متمرکز در هر استان را مهم‌ترین برنامه این سازمان در سال‌جاری دانست و گفت: تا یک ماه دیگر مجتمع سفارش‌پذیری فرش در کشور راه‌اندازی می‎شود.

نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال 91، امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره فرش استان، مدیران عامل تعاونی‌های فرش استان و جمعی دیگر از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول