اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

ارائه آموزش فرش‌بافی به زندانیان در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌ فرش‌بافی به زندانیان این استان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ارائه خواهد شد.

ارائه آموزش فرش‌بافی به زندانیان در آذربایجان‌غربی

جعفر صادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بین سازمان بازرگانی و اداره‌کل زندان‌های استان یک تفاهم‌نامه در راستای حمایت از مددجویان این سازمان منعقد شده است که امیدواریم اهداف تعریف شده محقق شود.

وی تصریح کرد: تعهدات این سازمان با تفاهم‌نامه مذکور مواردی مانند ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی، نظارت کامل بر شیوه بافت توسط تشکل‌ها و هماهنگی لازم با اداره‌کل تامین اجتماعی استان برای بهره‌مندی بافندگان زندانی شاغل از بیمه قالیبافان را شامل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: الزام تشکل‌های فرش دستباف برای عقد قرارداد با بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان برای تولید فرش دستباف و خرید فرش‌های تولیدی زندانیان همچنین ارائه غرفه در حد امکان با تخفیف ویژه برای شرکت در نمایشگاه‌ها و .. از جمله تعهدات سازمان قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: مواردی مانند تامین کارگاه، شناسایی و اعزام افراد واجدالشرایط برای اشتغال در کارگاه، ایجاد تمهیدات لازم برای ارائه آموزش، تامین تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز، اخذ تضمین لازم از بابت حسن انجام کار و تحویل به اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستاییان استان و .. بر عهده اداره‌کل زندان‌ها قرار گرفته است.

اسکندری توسعه کمی و کیفی تولید فرش دستباف، حفظ، ارتقا و توسعه صادرات فرش استان، ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان، کسب درآمد برای مددجویان و خانواده‌ آنها، ایجاد روحیه نشاط بین زندانیان و ایجاد سرگرمی و پیشگیری از ایجاد احساس پوچی بین این قشر از جامعه را مهم‌ترین اهداف ترسیم شده برای انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با هدف استفاده بهینه از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های موجود استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که با این وجود در راستای ایجاد زمینه‌های کارآفرینی، اشتغال و توسعه زیرساخت‌های استان گام برداشته می‌شود و انتظار می‌رود به همه تصمیمات جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول