اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از هفت سال تلاش و ترکیب 37 رنگ زیبا

فرش ابریشمی 40 ‌متری ‌هنرمندان اصفهانی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: هنرمند فرش‌باف اصفهانی گفت: پس از هفت سال تلاش و ترکیب 37 رنگ زیبا، ‌فرش ابریشمی 40‌ متری ساخته دست هنرمندان ‌اصفهانی در نمایشگاه صنایع دستی تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

فرش ابریشمی 40 ‌متری ‌هنرمندان اصفهانی رونمایی می‌شود

مهدی اعتزازیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ویژگی‌ها و چگونگی بافتن این اثر نفیس بیان داشت: این فرش ابریشم‌بافت 40‌ متری توسط شش نفر از برجسته‌ترین هنرمندان اصفهانی در طی هفت سال به ثمر نشسته است و چندین طراح متخصص برای رسم نقشه آن در کار مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه این فرش یک اثر موزه‌ای محسوب می‌شود، افزود: در این فرش از 37 رنگ استفاده شده و رنگرزی آن با بهره‌گیری از رنگ‌های گیاهی و سنتی انجام شده است.

این هنرمند فرش‌باف اصفهانی با اشاره به اینکه پیشنهاد نگهداری این فرش ابریشمی در موزه از سوی مسئولان داده شده است، گفت: این فرش 2 میلیارد و 400 میلیون ریال قیمت‌گذاری شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که راهکار شما برای گرایش مردم به سمت هنرهای سنتی به ویژه در حوزه فرش دست‌باف چیست، تصریح کرد: از آن جایی که هر روز به قیمت فرش دست‌باف افزوده می‌شود و با وجود گذشت عمر، این فرش‌ها از قیمت نمی‌افتند، بنابراین خرید فرش دست‌باف نوعی ارزش افزوده محسوب می‌شود.

اعتزازیان با تاکید بر اینکه مؤثرترین راه برای جذب مردم به سوی هنرهای سنتی ایجاد انگیزه و تغییر نگرش آنها درباره صنایع دستی و هنرهای سنتی است، گفت: خرید این نوع صنایع دستی مانند طلا سودآور است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول