اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل:

30 هزار بافنده فرش کارت قالیبافی گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: تاکنون 30 هزار بافنده فرش در استان اردبیل کارت معتبر قالیبافی گرفته‌اند.

30 هزار بافنده فرش کارت قالیبافی گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدر حسنی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات فرشبافان اردبیل اظهار داشت:‌ از این تعداد تاکنون بالغ بر یک هزار نفر بافنده زیر پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمانی قالیبافی قرار گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه اتحادیه صنف تولید‌کنندگان فرش دستباف استان به صورت جدی از حق و حقوق فعالان این بخش حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ما نیروی انسانی فعال را بهترین سرمایه خود در افزایش تولید و کیفیت‌بخشی به آن می‌دانیم و معتقدیم بافندگان فرش دستباف باید به چنان مهارتی دست یابند که در عرصه تولید و کار‌آفرینی از موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی باشد.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد: تحقق این شعار در حوزه تولید فرش به همت تولید‌کننده داخلی، نیروی انسانی و سرمایه‌گذار ملی تحقق عینی می‌یابد چرا که ما با استقلال تولید در این عرصه قادر هستیم بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذاریم.

حسنی به تولید سالانه 120 هزار متر‌مربع فرش دستباف در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده استان اردبیل در بخش تولید و صادرات فرش دستباف رتبه هشتم کشور را دارد.

این مسئول با اعلام اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش و مهارت‌آموزی بافندگان فرش هماهنگی و همکاری مناسب داشته است، بیان داشت: در یک سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از بافندگان فرش دستباف در استان موفق به اخذ گواهینامه از مراکز فنی و حرفه‌ای شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر برگزاری این دوره‌ها ما نیز در قالب اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دوره‌های به‌بافی را چند سالی است در دستور کار قرار داده‌ایم تا در سایه برگزاری این کلاس‌ها بتوانیم مهارت بافندگان را افزایش دهیم.

حسنی تصریح کرد: این کلاس‌ها که با هدف بالا بردن سطح آگاهی و مهارت شغلی بافندگان، ارتقای کیفیت تولید، آشنایی فرشبافان با نحوه رفع معایب فرش و ارتقای بهداشت محیط تشکیل شده با استقبال خوب بافندگان روبرو شده است.

وی به ظرفیت و توانمندی‌های استان در حوزه فرشبافی اشاره کرد و گفت: متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین فرش دستباف و تابلو فرش کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فرش دستباف استان اردبیل یادآور شد: بازرسی‌هایی از کارگاه‌ها و مراکز قالیبافی به صورت متمرکز یا غیر‌متمرکز صورت گرفته است که در این زمینه 3 هزار کارگاه قالیبافی از سوی بازرسان و هیئت مدیر اتحادیه فرش مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است.

حسنی ضرورت حمایت از تولید‌کنندگان فرش را خاطرنشان کرد و افزود: بالغ بر 5 هزار نفر بافنده فرش دستباف در سراسر استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به حمایت‌های انجام شده از سوی دولت در رونق صنعت فرش و رفع مشکلات صنعتگران و هنرمندان در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: به همت دولت خدمتگزار روز به روز شاهد رونق و شکوفایی این صنعت در استان هستیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول