اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف کرج:

ارائه تسهیلات فرش‌بافی منوط به داشتن کارت مهارت شد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف کرج از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای این اتحادیه خبر داد و گفت:‌ از این پس ارائه تسهیلات به اعضای اتحادیه منوط به گذراندن این دوره‌ها و دریافت کارت مهارت آن است.

ارائه تسهیلات فرش‌بافی منوط به داشتن کارت مهارت شد

حسین علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درکرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف اتحادیه‌های صنفی، ساماندهی فعالیت‌های اعضا است و در همین راستا اتحادیه بافندگان فرش در کشور نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان کرج با توجه به اینکه چند سال بیشتر از عمر اتحادیه بافندگان فرش دستباف در این شهرستان نمی‌گذرد، تمرکز ابتدایی ما بر روی شناسایی و ساماندهی فعالیت‌های فعالان این حوزه بود.

این مسئول افزود: در گام نخست اقدام به شناسایی و ثبت اطلاعات فعالان این حوزه کرده و موفق شدیم که بیش از 8 هزار بافنده فرش دستباف در کرج را شناسایی کنیم.

علیزاده افزود: هم‌اکنون بانک اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و حوزه کاری بافندگان فرش در کرج تکمیل شده و با اتمام این طرح برنامه‌های ساماندهی و آموزشی خود را آغاز کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش کمی و کیفی صنایع تولید شده توسط اعضای این اتحادیه، گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال 91 را تحت عنوان حمایت از تولید ملی نامگذاری فرمودند و با توجه به حوزه فعالیت ما که اقتصادی است، به طور طبیعی باید برنامه‌ریزی لازم در این بخش را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف کرج ادامه داد: برای رسیدن به این هدف در ابتدا باید تولیدات خود را از نظر کیفی به سطح بالایی ارتقا داده و در همین راستا طرح آموزش اعضای اتحادیه بافندگان فرش در کرج را طی سال جاری اجرا خواهیم کرد.

علیزاده گفت: برای افرادی که در این دوره‌ها شرکت و با موفقیت آزمون‌های نهایی را که در دو حوزه نظری و عملی طراحی شده پشت‌سر بگذارند، کارت‌های مهارت صادر خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: از این پس ارائه تسهیلات به اعضای اتحادیه و حمایت از فعالیت‌های صنفی آنها منوط به گذراندن این دوره‌های آموزشی و دریافت کارت مهارت خواهد بود که شرایط آن نیز به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول